طوفان گردوخاک از امروز تا چهار روز آینده

طوفان گردوخاک از امروز تا چهار روز آینده

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد پیش بینی کرد طوفان گردوخاک از امروز تا چهار روز آینده، ۴ استان خراسان شمالی، جنوبی، کرمان و سیستان‌و بلوچستان را در بر می‌گیرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، بر اساس هشدار زرد هواشناسی باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک امروز (چهارشنبه) شمال سیستان‌و بلوچستان، شرق خراسان رضوی، شرق کرمان و نوار شرقی خراسان جنوبی را در بر می‌گیرد.

فردا (پنج‌شنبه) نیز در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نوار شرقی خراسان جنوبی وضعیت طوفان خاک ادامه خواهد داشت.

این شرایط همچنان در روز (جمعه) در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نوار شرقی خراسان جنوبی تکرار می‌شود.

هواشناسی برای روز شنبه نیز در شمال سیستان‌و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نیمه شرقی خراسان جنوبی همین شرایط آب و هوایی را پیش بینی کرده است.

مخاطرات سامانه در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و احتمال طوفان گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا است.

هواشناسی از احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، تیرهای برق و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال خبر داده است.

تا زمان فعالیت این سامانه در استان‌های اعلام شده، سازمان هواشناسی بر احتیاط و اجتناب از رفت وآمدهای غیرضروری برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه کرده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.