افزایش رضایت مندی سهامداران با بهره گیری از سامانه دارا

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی خبر داد:

افزایش رضایت مندی سهامداران با بهره گیری از سامانه دارا

چهارشنبه, آوریل 26, 2017 - 12:14 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سامانه دارا سهامداران را از سردرگمی در زمینه زمینه اطلاع از وضعیت سبد سهام خود، وضعیت افزایش سرمایه و پرداخت سود نجات می‌دهد.

به گزارش دیوان اقتصاد ، محمد رضا محسنی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، سامانه دارا سهامداران را از سردرگمی در زمینه زمینه اطلاع از وضعیت سبد سهام خود، وضعیت افزایش سرمایه و پرداخت سود نجات می‌دهد.
درگاه الکترونیکی سهامداران(دارا) در تیرماه سال 1395 با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه رونمایی شد.
راه‌اندازی درگاه الکترونیکی سهامداران، گام نخست در افزایش ارائه خدمات به سهامداران است به طوری که هر چقدر خدمات در بستر پس از معاملات افزایش یابد، رضایت مندی سهامداران از بازار سرمایه ارتقا خواهد یافت.
در دولت یازدهم نیز با توجه به اینکه سرمایه گذاری در این بازار رشد چشم‌گیری را تجربه کرد، بسترهای الکترونیکی مناسبی برای پرداخت سود، ارائه گزارش‌های گردش خرید و فروش و ... درآن فراهم شده است.
به گفته محسنی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، سامانه دارا سهامداران را از سردرگمی در زمینه زمینه اطلاع از وضعیت سبدسهام خود، وضعیت افزایش سرمایه و پرداخت سود نجات می‌دهد.
محسنی در رابطه با زمان شروع سامانه دارا گفت:سازمان بورس و اوراق بهادار برای بهبود شفاف سازی اطلاعاتی بازار سرمایه در نیمه نخست سال 1394 مراحل ابتدایی شروع به کار سامانه دارا را در دستور کار خود قرار داد و پس از یکسال درگاه الکترونیکی سهامداران موسوم به سامانه "دارا" در تیرماه سال 1395 راه اندازی شد.
وی در رابطه با اشاره به اهداف سامانه دارا گفت:سامانه دارا با اعلام خودکار تغییرات پرتفوى به سهام داران، ضمن صرفه جویى در وقت و هزینه آنها، موجب افزایش شفافیت در پرتفوى سهامداران از طریق اطلاع رسانى روزانه تغییرات دارایى روى تلفن هاى همراه می شود. مهمترین هدف سامانه دارا، متنوع سازی سرویس دهی به سهامداران است، به طوری که روی دستگاه های هوشمند از جمله موبایل و تبلت، می توان برنامه دارا را نصب و راه اندازی کرد تا سهانداران بتوانند از طریق این دستگاهها با سپرده گذاری در ارتباط باشند و خدمات و گزارش های مورد نیازشان را دریافت کنند.
از دیگر اهداف این سامانه می توان به صرفه جویی در هزینه ها و نیروی انسانی اشاره کرد. همچنین سامانه دارا موجب می شود که خدمات عمومی تسهیل یابد و امنیت و اطمینان و سرعت در خدمات دهی برای سرمایه گذاران فراهم شود که همین امر موجب افزایش رضایتمندی سهامداران خواهد شد.
محسنی افزود:با توجه به اینکه استفاده از فناوری اطلاعات موجب افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و تسهیل خدمات عمومی و افزایش امنیت می شود، شرکت سپرده گذاری مرکزی تلاش کرده است تا بر پردازش و تولید اطلاعات تمرکز داشته باشد چرا که این امر موجب امنیت، اطمینان و سرعت در خدمات دهی می شود. البته سامانه دارا سه فاز دارد که در حال حاضر فقط فاز نخست آن راه اندازی شده است و به زودی شاهد افتتاح فازهای بعدی این سامانه نیز خواهیم بود.
محسنی در پاسخ به تاثیر استفاده از سامانه دارا روی جذب سرمایه گذاری گفت:درگاه الکترونیکی سهامداران موسوم به سامانه "دارا" موجب افزایش امنیت سرمایه گذاری در کشور خواهد شد که این امر موجب افزایش سرمایه گذاری در کشور می شود. سهامداران با استفاده از این سامانه، می توانند از آخرین وضعیت سهام خود مطلع شوند، به طوری که این سامانه به سهامداران اخطار می دهد که وضعیت سهامشان به چه صورت است تا سهامدار تصمیم بگیرد خرید کند یا سهام خود را بفروشد.
وی افزود:در فاز نخست سامانه دارا، سرمایه گذاران داخلی در نظر گرفته شده اند. با توجه به اینکه دولت یازدهم نگاه ویژه ای به سرمایه گذاران خارجی دارد، برنامه داریم در فازهای بعدی سرمایه‌گذاران خارجی هم به این سامانه بپیوندند و از سامانه دارا بهره بگیرند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.