نقش بسزای روابط عمومی‌های صنعت بیمه در افزایش ضریب نفوذ در جامعه 

مدیرعامل بیمه حکمت صبا بیان کرد:

نقش بسزای روابط عمومی‌های صنعت بیمه در افزایش ضریب نفوذ در جامعه 

مدیرعامل شرکت بیمه حکمت صبا در مصاحبه با رسانه های تخصصی صنعت بیمه کشور، ضمن اشاره به چگونگی همراهی رسانه ها با روابط عمومی ها گفت : وقتی رسانه های تخصصی به پشتوانه دانش و مهارت حرفه‌ای صنعت بیمه را درست و اصولی به چالش کشیده و مطالبه‌گری کنند قطعا ‌صنعتی مفید چابک، شفاف، عاری از ابهامات و مهمتر از همه پاسخگو که همان هدف غایی روابط عمومی است، خواهیم داشت. در فقدان رسانه‌های تخصصی و گسترش رسانه های زرد روزنه‌های تنفس صنعت بسته شده و می شود آنچه نباید شود.

به گزارش دیوان اقتصاد، بهاری فر با تاکید بر این موضوع که روابط عمومی های صنعت بیمه کشور در افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه نقش بسزایی دارند گفت : افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه یک موضوع با چندین راه حل است. فارغ از تسهیل فرآیند بیمه‌گری از سوی سیاست‌گذاران، جمع شدن بساط انواع سنگ اندازی‌ها توسط نهادها و سازمان های مختلف و پرداخت منصفانه و به موقع خسارت، بخش مهم و حیاتی تحقق این امر به روابط عمومی شرکت‌های بیمه از طریق بالابردن سطح آگاهی مردم ، بازمی‌گردد. اینکه درصدی از اقشار جامعه از سر اجبار بیمه نامه‌هایی چون ثالث و بدنه بخرند را نمی‌توان عملیات بیمه‌گری دانست. صنعت بیمه زمانی موفق است که مردم با علم ، خود خواسته و از سر اشتیاق به سراغ انواع بیمه نامه چون زندگی ، مسئولیت ، آتش سوزی و غیره بروند. نهادینه شدن مزایای صنعت بیمه در ذهن افراد هنر روابط عمومی هاست که توسعه فرهنگ بیمه یا همان افزایش ضریب نفوذ را به دنبال دارد.

وی با اشاره به دستاوردهای همفکری و همکاری روابط عمومی های صنعت بیمه با سندیکای بیمه گران ایران تاکید کرد : سندیکای بیمه‌گران ایران به عنوان تشکل صنفی ، حرفه‌ای و غیرانتفاعی شرکت‌های بیمه ، ایجاد شده تا با مراجع قانونی ذیربط ، برای خلق ایده‌های کارآمد ، تصحیح سیاست‌ها ، مبارزه با هرگونه فساد و تقلب در بازار بیمه و ایجاد ساز و کارهای مناسب ، همکاری موثر و نتیجه بخشی داشته باشد. بهره‌ بردن از پتانسیل ارتباطات سندیکا را بهترین دستاورد هفکری و همکاری روابط عمومی‌ها با این نهاد غیر دولتی می‌توان برشمرد. مدیران روابط عمومی با انتقال نظرات، نیازها، کاستی‌ها و انتقادهای برگرفته از بطن جامعه به سندیکا، می‌توانند تحول و تغییرات اساسی را موجب شوند.

بهاری فر در پایان تصریح کرد : متاسفانه نه تنها درصنعت بیمه بلکه در بیشتر صنایع به روابط عمومی به عنوان واحد تخصصی نگاه نمی‌شود، از این رو بعضا شاهد حضور مدیران و پرسنل سفارشی ناکارآمدی هستیم که در تحقق اهداف عالی سازمان نقش چندانی ندارند. روابط عمومی‌ها با ایستادن در جایگاه اصلی و درخورشأن خود ، به جای حاشیه باید در متن شرکت‌ها باشند ، اینجاست که در نتیجه خلاقیت ، ارتباطات موثر ، معرفی درست و اثر گذار عملکرد شرکت‌ها ، زمینه مشارکت مردم در فعالیت های تولیدی و خدماتی فراهم شده و اصطلاح قلب تپنده در خطاب روابط عمومی، معنا پیدا می کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.