صدور دستور پلمپ آسانسورها و بلاتکلیفی چهارصد خانواده در برج ساحلی پرشین کیش

صدور دستور پلمپ آسانسورها و بلاتکلیفی چهارصد خانواده در برج ساحلی پرشین کیش

بازرس قانونی منتخب مالکان برج ساحلی پرشین کیش؛ عدم تعهد و رعایت استانداردهای لازم در بخش های مختلف ساختمان که مباحث ایمنی و سلامت ساکنان این برج را به دنبال دارد از پملپ سیزده لاین از آسانسورهای این مجتمع مسکونی خبر داد که این اتفاق اعتراض شدید مالکان و ساکنان را به دنبال داشته است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از رویکرد کیش، عباس قاسم پور، با بیان این که عملیات ساخت برج ساحلی پرشین کیش از جمله پروژه هایی بود که تحویل واحدها به مالکان از سال ۱۳۹۶ شروع شد، گفت: در طول این سال ها همچنان در پی ابتدایی ترین حوزه حقوق مطالبات مردمی، شاهد مخاطرات ناشی از عدم رعایت استانداردهای لازم در این برج مسکونی هستیم.

به گفته قاسم پور علاوه بر این که اهالی این برج از ابتدایی ترین استانداردهای لازم در بخش آسانسورها محروم هستند تا کنون حتی موفق به دریافت پایان کار و یا بهره مندی از امکانات ایمنی از جمله سیستم اعلام و اطفاء حریق نشدند که به نوعی شرکت سازنده از نجابت مالکان سوء استفاده کرده است.

وی، اظهار داشت: مالکان بر اساس قرارداد فی ما بین شرکت سازنده؛ به تعهدات خود در قبال شرکت به نحو شایسته عمل کردند که متاسفانه در مقابل مورد بی مهری قرار گرفتند.

بازرس قانونی منتخب مالکان برج ساحلی پرشین کیش بر عدم روشنایی لازم راه پله ها، تکمیل نبودن نرده ها و … که می تواند در شرایط خاص منجربه حادثه شود، تاکید کرد و بیان داشت: پس از این که گزارش به مراجع ذیصلاح ارائه شد و با توجه به حساسیت موضوع به دستور دادستان بازدید های ایمنی از سوی حوزه های مربوطه از این ساختمان انجام شد و مشکلات موجود نیز مورد بررسی قرار گرفت که با صلاح دید مقام قضایی برای جلوگیری از بروز هر گونه حوادث جبران ناپذیر؛ منجربه پلمپ آسانسورها شد.

قاسم پور، خاطر نشان کرد: بر اساس ابلاغیه ضابط قضایی آسانسورهای هر سیزده لاین این برج به خاطر عدم رعایت استانداردهای لازم پلمپ شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که برج ساحلی پرشین کیش یکی از ساختمان های بلند مرتبه در کیش است، تصریح کرد: با توجه به دستور مراجع قضایی به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم آسانسورها پلمپ شده است و در شرایط کنونی و هوای گرم طاقت فرسای جزیره کیش چه شرایطی را می توان برای ساکنان متصور شد به ویژه افرادی که بیمار و سالمند هستند و تردد این افراد به طبقات بالا بدون آسانسور امکان پذیر نمی باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.