مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: حرکت به سمت بانکداری مدرن و هوشمند، نیازمند جراحی بزرگ در بخش بانکداری دیجیتال است و بانک صادرات ایران در مسیر تحقق اهداف بانکداری هوشمند سرمایهگذاری میکند.
سرمایهگذاری بانک صادرات ایران برای تحقق بانکداری هوشمند
سرمایهگذاری بانک صادرات ایران برای تحقق بانکداری هوشمند
![](https://divaneghtesad.ir/sites/default/files/styles/600x400/public/field/image/Saad4ageBsi.jpg?itok=85iBjeYs)
به گزارش دیوان اقتصاد، محسن سیفی در آیین چهارمین سال تأسیس هلدینگ فناوری و نوآوری صاد در جمع مدیران و کارکنان شرکتهای زیرمجموعه این هلدینگ و خبرگان صنعت بانکداری الکترونیک در خصوص هدف از راهاندازی هلدینگ صاد و شرکتهای فناوری اطلاعات بانکها، ابراز کرد: توفیقی مناسبی در زمینه حرکت به سمت مدرنسازی و هوشمندسازی نداریم مگر اینکه دست به جراحیهای بزرگ بزنیم و در کنار آن فرهنگ، بستر و ابزار مناسب نیز لازم است. ابزار را باید شرکتهای فناوری اطلاعات فراهم کنند و در اختیار بانکها قرار دهند. هدف رقابت با شرکتهای دیگر در اکوسیستم بانکداری و مالی است.وی با اشاره به اینکه بانک صادرات ایران طی 18 ماه گذشته موفقیتها و دستاوردهای مطلوبی مانند اصلاح ساختارهای مالی، کسب سود عملیاتی و سوددهی، افزایش سرمایه و بهبود شاخص کفایت سرمایه از منفی به مثبت را به دست آورده است، گفت: بانک صادرات مسیر گذر از بانکداری سنتی به بانکداری دیجیتال و هوشمند را به سرعت طی میکند و در این مسیر چارهای جز اصلاح ساختارهای فناوری اطلاعات و تقویت زیرساختهای آن نداریم.سیفی با بیان اینکه مدل بانکداری در دنیا عوض شده، افزود: در عصر شتاب تاریخ و انقلاب دانایی و تکنولوژی زمان نقش مهمی دارد. در گذشته فاصله بین اولین اختراع و دومین اختراع بشر سالهای زیادی بوده و اما امروزه به ازای هر ساعت فناوریهای جدید خلق میشود. قاعدتا با بانکداری با شیوه سنتی و قدیمی نمیتوان با بانکداری مدرن رقابت کرد.مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به بیش از چهل میلیون مشتری که حداقل در ماه دو تراکنش دارند و گستردگی سطح خدمات بانک به نیمی از جمعیت کشور، تلاشهای انجام شده برای ارتقای زیرساختهای بانک و افزایش ظرفیت تراکنشهای بانک در سال گذشته را به عنوان حرکتی برای جلب رضایت مشتریان عنوان کرد و افزود: جامعه کارکنان و پیشکسوتان بانک صادرات ایران نیز جامعه بزرگی است و تغییر تفکر و مدل کسب و کار و فرهنگ سازمانی در بانک برای حداقل 66 هزار نفر شاغل و بازنشسته نیز کار بزرگی است و در مقایسه با سایر بانکهای با اندازههای کوچک، نیاز به سرعت گرفتن مدل بانکداری از سنتی به مدرن و دیجیتال هم از لحاظ محتوایی و هم از نظر شکلی دارد. فرهنگ بانکداری مدرن با کسی شوخی ندارد و با شبکه بانکی نیز با بیرحمی و به طور جدی برخورد میکند.سیفی با اشاره به حرکت بانکداری به سوی بانکداری دیجیتال و هوشمند گفت بزودی بانکها دیگر با هم رقابت نمیکنند بلکه اکوسیستمهای بانکداری توان رقابت با هم را دارند که بستر آن توسط فن اوری های نوین فراهم میآید. در 5 سال آینده شرکتهای بزرگ فناوری اطلاعات با هم رقابت خواهند کرد و خدمات بانکی، یکی از خدماتی است که آنها ارائه خواهند کرد. از منظر شهروند هر سیستم یا اکوسیستمی که نیازهای بیشتری را برآورده کند، مقبولیت بیشتری جذب خواهد کرد و برای توسعه فعالیتها و سرعتگرفتن پاسخگویی به نیاز مشتریان آینده نظام بانکی، باید فرهنگسازی لازم در ارکان بانکها صورت بگیرد.مدیرعامل بانک صادرات ایران ایجاد فضا برای ارائه خدمات مطلوبتر بانک صادرات ایران به مردم و مشتریان را از دیگر اهداف تأسیس هلدینگ صاد برشمرد و افزود: سیاستگذاران پولی و بانکی کشور، آینده اقتصاد ایران را در بخش فناوری مدرن بانکداری و مالی میدانند و از این رو سرمایهگذاری در این بخش مورد تأکید است. از این رو توقع این است که دانش مورد نیاز در این شرکتها تولید و عرضه شود.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد