تحریک بازار و افزایش قدرت خرید مردم با کارت‌های اعتباری بانکی

تحریک بازار و افزایش قدرت خرید مردم با کارت‌های اعتباری بانکی

جمعه, مارس 11, 2016 - 14:26 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

یکی از راه حل‌های ساده و سریع در کمک به رونق اقتصادی تحریک بازار و افزایش قدرت خرید مرد

یکی از راه حل‌های ساده و سریع در کمک به رونق اقتصادی تحریک بازار و افزایش قدرت خرید مردم با کارتهای اعتباری بانکی است.

به گزارش تسنیم،در اکثر کشورهای پیشرفته و در حال توسعه دنیا نظام بانکی کارتهای اعتباری ( کردیت کارت ) در اختیار مشتریان قرار می دهد و سقف اعتبار به نسبت درآمد و سایر مشخصات اعتباری مشتری تعیین می گردد. این اعتبار حتی تا 50 برابر درآمد ماهانه مشتری اعطا میگردد و عملاً قدرت خرید مردم چندین برابر میشود.

براساس توافق بین بانک و فروشندگان کالا خرید اقساطی با بهره بسیار پایین و یا حتی بدون بهره امکان پذیر است . این شرایط توافقی و شیوه ارایه خدمات از مهمترین اهرمهای رقابت بانکها محسوب میشوند. این کارتها عمدتا در تمام دنیا و حتی خارج از مرزها نیز فعال هستند و مشهورترین آنها ویزا کارت و مستر کارت میباشند. البته مکانیزم صدور کارت اعتباری صرفا برای داخل کشورها به مراتب آسانتر است و جزء حد اقل خدمات بانکی محسوب میگردد.

متاسفانه نظام بانکی کشورمان سنتی و به دور از شیوه های نوین متداول بانکی دنیا و منفعلانه عمل مینماید. عمده کارتهای بانکی کشور در حال حاضر غیر اعتباری ( دبیت کارت ) هستند. حتی تا قبل از لغو تحریمها صدور کارت اعتباری داخل کشور امکان پذیر بود که انجام نشد و حالا کارتهای اعتباری بین المللی نیز میتواند صادر گردد.

کارتهای اعتباری توان خرید مردم را به مقدار قابل ملاحظه ای با کمترین هزینه بالا می برد و متاسفانه نه تنها مردم کشورمان از این خدمات محرومند بلکه تولید کنندگان و فروشندگان کالای داخلی و بخصوص کالاهای با دوام و نسبتا گران قیمت مثل خودرو و لوازم خانگی و حتی مسکن از نبود این خدمات ، زیان قابل توجهی متحمل می شوند. ارائه خدمات کارت اعتباری بانکی باعث افزایش توان خرید مردم ، تحریک سریع و موثر بازار و رضایت نسبی مردم و تولید کنندگان خواهد شد.

به نظر می رسد دولت که به فکر رونق اقتصادی است هر چه سریعتر به تحول خدمات بانکی اقدام نماید. امیدواریم به زودی شاهد تحول نظام بانکی و ارایه این گونه خدمات در کشور باشیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.