تعداد واحدهای فعال دارای پروانه بهره برداری بیش از ۸۸ هزار واحد است

معاون وزیر صنعت:

تعداد واحدهای فعال دارای پروانه بهره برداری بیش از ۸۸ هزار واحد است

معاون وزیر صنعت با اعلام اینکه برای ایجاد بیش از ۹۷ هزار طرح صنعتی جواز تاسیس صادر شده است، گفت: تعداد واحدهای فعال دارای پروانه بهره برداری بیش از ۸۸ هزار واحد است.

معاون وزیر صنعت با اعلام اینکه برای ایجاد بیش از ۹۷ هزار طرح صنعتی جواز تاسیس صادر شده است، گفت: تعداد واحدهای فعال دارای پروانه بهره برداری بیش از ۸۸ هزار واحد است.

به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از مهر، علی یزدانی گفت: اگر به دنبال وقوع اتفاق بزرگی در صنعت و اقتصاد کشور و محقق کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد مقاومتی هستیم، راهی جز تلاش، صمیمیت، صداقت و احترام به مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نداریم و این امر باید سرلوحه کارمان باشد.

معاون وزیر صنعت از شناسایی ۳۸۰ خوشه صنعتی در کشور خبر داد و اظهارداشت: تشکیل خوشه‌های صنعتی یکی از اهداف سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران است و در حال حاضر ۳۸۰ خوشه صنعتی در کشور شناسایی شده است.

یزدانی با اشاره به دو وظیفه اصلی سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی، گفت: فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در ۵۶۰ شهرک و ۳۸۵ ناحیه صنعتی - مجموعا ۹۴۵ شهرک و ناحیه صنعتی و حمایت از صنایع کوچک در همه ابعاد در جای جای  کشور از جمله این وظایف هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه در ایران بیش از ۹۷ هزار طرح صنعتی داریم که سرمایه‌گذاران آنها جواز تاسیس گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد یکهزار و ۶۱۸ طرح در چهارمحال و بختیاری هستند که به نسبت مساحت و جمعیت رقم قابل قبولی است ولی با توجه به موقعیت، پتانسیل‌های انسانی و منابع طبیعی، این استان جایگاه والاتر و شایسته‌تری دارد.

وی افزود: تعداد واحدهای فعال با پروانه بهره‌برداری در کل کشور بیش از ۸۸ هزار واحد صنعتی است که از این مجموع یکهزار و ۲۷۰ مورد در این استان قرار دارد و این رقم نیز قانع کننده است اما امکان رشد و توسعه بیش از این‌ها وجود دارد.

معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه ۳۶ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی که در نواحی و شهرک‌های صنعتی در کل کشور مستقر شده‌اند، تصریح کرد: ۷۵۵ واحد صنعتی از این تعداد مربوط به چهارمحال و بختیاری است که نشان از آمار بالای این استان در این زمینه دارد.

یزدانی ادامه داد: بیش از ۹۲ درصد از واحدهای صنعتی بهره‌برداری شده در کشور را صنایع کوچک تشکیل داده که در تعامل با همه دستگاه‌ها در حوزه‌هایی چون تجاری، صنعتی، معدنی و ... هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان داشت: مشکلاتی که در حوزه صنایع کوچک وجود دارد، روی ۵ محور استوار هستند که شامل کمبود دانش تولید و تکنولوژی، اختلاف شرکا، عدم تولید محصولات با کیفیت و عدم ارائه محصولات در بازارهای رقابتی است اما بیش از ۶۰ درصد مشکلات مربوط به نقدینگی این واحدها است.

وی با بیان این نکته که در وازتخانه صنعت، معدن و تجارت پنج صندوق حمایتی برای پشتیبانی واحدهای صنعتی وجود دارد، افزود: سه مورد از این صندوق‌ها می‌توانند در تعامل با صنایع کوچک کارکرد داشته باشند. در سال ۹۵ مرکز مبادلات پیمانکاران فرعی ایران (SPX) برای ارتباط بین واحدهای کوچک با صنایع بزرگ تشکیل خواهد شد که هدف از این کار سفارش نیازهای واحدهای بزرگ به کوچک و تضمین خرید محصولات این نواحی است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.