توسعه فرهنگ بیمه تا حضور فعال در چهارمین جشنواره فروش بیمه رازی

سرپرست شعبه زاهدان بیان کرد:

توسعه فرهنگ بیمه تا حضور فعال در چهارمین جشنواره فروش بیمه رازی

سرپرت شعبه زاهدان بیمه رازی باتوجه به فضای فرهنگی و اعتقادی استان سیستان و بلوچستان از تلاش برای توسعه فرهنگ بیمه در این استان خبر داد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، مژگان سراوانی  سرپرست شعبه زاهدان بیمه رازی در خصوص برنامه ریزی برای یک حضور فعال در چهارمین جشنواره بیمه رازی گفت : شعبه زاهدان بیمه رازی، از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را در استان سیستان و بلوچستان آغاز کرده و هم‌اکنون با ۱۲ نماینده فعال مشغول خدمت‌رسانی است، این شعبه طی سالیان اخیر موفقیت‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه فرهنگ بیمه و کسب رتبه برتر در جشنواره‌های داخلی شرکت به دست آورده است.

سراوانی با تأکید بر اهمیت گسترش فرهنگ بیمه به عنوان یک اولویت استراتژیک در استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشتند: معتقدیم که فرهنگ بیمه باید از سنین پایین آغاز شود و برنامه‌هایی برای حضور در مدارس و دانشگاه‌ها جهت برگزاری جلسات آگاهی‌بخش و حتی تخصیص ساعت بیمه در مدارس در دست اقدام داریم.

وی افزود: با توجه به عدم وجود موسسات آموزش بیمه‌ای در استان مسئولیت گسترش فرهنگ بیمه بیش از پیش بر عهده شرکت‌های بیمه است. لذا برنامه‌ریزی‌هایی برای اطلاع‌رسانی در مساجد و مکان‌های عمومی، تبلیغات میدانی مستمر، استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی و ظرفیت‌های پارک علم و فناوری استان در حال پیگیری است.

مدیر شعبه زاهدان بیمه رازی با اشاره به عملکرد خوب و موفقیت نمایندگان شعبه در فروش بیمه های آتش سوزی عنوان کرد: با برگزاری جلسات مستمر و آموزش هدفمند شبکه فروش و حمایت و پشتیبانی از نمایندگان، موفق به تحقق مشارکت ۱۰۰ درصدی شبکه فروش در جشنواره آتش‌سوزی شدیم.

وی افزود: در نتیجه این تلاش‌های گروهی، سرکار خانم معصومه زارع کاسب ، موفق به کسب رتبه اول گروه سوم در رشته آتش‌سوزی گردید که نشان از پتانسیل بالای شبکه فروش و رویکرد هدفمند شعبه در فروش است.

 سراوانی، خرده‌فروشی را هدف اصلی شعبه دانست و راهکارهای افزایش آن را اینگونه تشریح کرد: براساس رهنمودهای مدیرعامل مجترم جناب آقای دکتر حجتی تکیه بر خرده‌فروشی، برگزاری جلسات مستمر با شبکه فروش و آموزش نمایندگان، مشخص نمودن هدف های هفتگی برای هر نماینده و پایش مستمر آن و همچنین تکریم مشتریان جهت جذب بیمه‌های خرد، از اولویت‌های شعبه ما است.

وی در خصوص افزایش کمی و کیفی شبکه فروش نیز، بر جذب نمایندگان جدید و آموزش مستمر آن‌ها تأکید کرد: شبکه فروش باید در خصوص محصولاتی که ارائه می‌دهند تسلط کامل داشته باشند تا بتوانند به بهترین نحو آن را عرضه کنند. این امر تنها از طریق آموزش مستمر در حوزه بازاریابی، فروش و جنبه‌های فنی بیمه میسر است. همچنین، حمایت و پشتیبانی از شبکه فروش، مشخص نمودن بازار هدف و اعتمادسازی در میان مشتریان، از دیگر راهکارهای کلیدی ما برای رشد و توسعه است.

مدیر شعبه زاهدان با  اشاره به نیاز به بیمه‌نامه‌های متناسب با بافت فرهنگی و مذهبی استان خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه ۷۰ درصد جمعیت استان را اهل سنت تشکیل می‌دهند، ضرورت ارائه بیمه‌نامه عمر جامعی که با شرایط فرهنگی و اعتقادی منطقه همخوانی داشته باشد، احساس می‌شود. با وجود اینکه طرح تکافل در این استان موفقیتی کسب نکرده، در حال بررسی و رایزنی برای طراحی و ارائه محصولات بیمه‌ای نوآورانه هستیم که نیازهای این بخش از جامعه را به بهترین شکل پوشش دهد و اعتماد آن‌ها را جلب کند.

شعبه زاهدان بیمه رازی با این رویکردهای جامع و هدفمند، مسیر توسعه خود را در استان سیستان و بلوچستان با قدرت و جدیت ادامه می‌دهد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.