برگزاری رویداد جذب ایده «دال –آن» موجب مقبولیت نوآوری و توسعه صنعت بیمه می‌شود

علی اکبر گلشنی اصل:

برگزاری رویداد جذب ایده «دال –آن» موجب مقبولیت نوآوری و توسعه صنعت بیمه می‌شود

هرچه تعداد برگزاری رویدادهایی چون «دال – آن» بیشتر شود؛ مقبولیت نوآوری در صنعت بیمه و درمیان افرادی که در این اکوسیستم مشغول به کار هستند؛ افزایش می یابد و به پیشرفت و توسعه صنعت بیمه کمک می‌کند.

به گزارش دیوان اقتصاد، علی اکبر گلشنی اصل، عضو کمیته داوران جشنواره و مدیر تحول دیجیتال بیمه دی، ضمن تاکید براینکه هرچه تعداد برگزاری این رویدادها بیشتر شود؛ مقبولیت نوآوری در صنعت بیمه بیشتر می شود، اظهار داشت : برگزاری رویداد جذب ایده “دال- آن”، با ایجاد مقبولیت ایده های نوآورانه میان افرادی که در این اکوسیستم مشغول به کار هستند ؛ به گسترش فرهنگ نوآوری در صنعت بیمه کمک می کند.

وی افزود: ما در صنعت بیمه کشور، با چالش های زیادی درحوزه فرهنگ نوآوری مواجه هستیم.یک رویکرد کاملا سنتی در این صنعت حکمفرما بوده که طی چندسال اخیز، حضور و برخی اقدامات اینشورتک ها باعث تغییرات محسوسی در این رویکرد سنتی شده و البته که برگزاری رویداد جذب ایده های نوآورانه نیز به این تغییرات کمک شایانی خواهد کرد . اینگونه رویدادها کارآفرینان، اینشورتک ها و علاقه مندان را جذب این صنعت می کند. از سوی دیگر، هرچه تعداد برگزاری این رویدادها بیشتر شود؛ مقبولیت نوآوری در صنعت بیمه و درمیان افرادی که در این اکوسیستم مشغول به کار هستند؛ افزایش می یابدو به پیشرفت و توسعه صنعت بیمه کمک می کند.

گلشنی اصل در پاسخ به این سوال که آیا سرمایه گذاری “دال- آن” بر روی ایده های اینشورتکی، می تواند منجر به افزایش ضریب نفوذ در صنعت بیمه شود، گفت: با وجود ورود ایده های مناسب در این صنعت، سرمایه گذاری های مناسب صورت نگرفته است .به عنوان مثال در حوزه AI اگرافراد و اینشورتک هایی بودند که سرمایه گذاری می کردند، مطمئنا امروز صنعت بیمه در این حوزه موفق تر بود و پیشرفت های چشم گیری در این حوزه داشتیم . بنابراین باید به جرات می توان گفت که سرمایه گذاری مناسب به توسعه کمک می کند، اگر اینشورتک ها و استارتاپ ها با سرمایه گذاری های مناسب حمایت شوند.چون نیاز به سرمایه گذاری دارند. بسیاری از اینها به دلیل عدم وجود سرمایه گذار مناسب از بین می روند براین اساس، سرمایه گذاری می تواند به رشد ضریب نفوذ بیمه در کشور کمک کند.

عضو کمیته داوران جشنواره و مدیر تحول دیجیتال بیمه دی، چگونگی سنجش هم راستایی ایده های فناورانه با نیازهای واقعی بازار بیمه را اینگونه توضیح داد: بسیاری از اینشورتک ها و افرادی که صاحب ایده هستند با مطالعاتی که بر روی شرکت های بیمه خارجی انجام می دهند ایده های مختلفی را مطرح می کنند اما اینکه نیازهای واقعی بازار چه هست، چالش مهمی ست که با آن مواجه هستیم .به عنوان مثال بیمه نامه های کیلومتری که برمبنای شخص راننده محاسبه می شد و این در خارج از کشور با استفاده از دانگل هایی بررسی و اجرا می گردد، اما در ایران نتوانستیم به آن دست پیدا کنیم و حتی در این رابطه یک سری اینشورتک ها روی آن مطالعه و سرمایه گذاری کردند ولی به نتیجه نرسید. در واقع اینکه بدانیم نیازهای واقعی بازار بیمه در ایران چه هست و چگونه باید روی آنها سرمایه گذاری کنیم باید شناسایی و بررسی شود تا بتوانیم ایده ها را به آن سمت ببریم لذا برگزاری این جشنواره نیز به این موضوع کمک خواهد کرد به گونه ای که ایده هایی که در حال خلق شدن هست را همراستا با نیازهای واقعی بازار بیمه کنیم.

علی اکبر گلشنی اصل همچنین در رابطه با چگونگی تسهی روابط همکاری میان اینشورتک ها و شرکت های بیمه به اکوآنلاین گفت: در چند سال اخیر ، شرکت های اینشورتک اشتیاق بیشتری برای همکاری با شرکت های بیمه نشان داده اند ولی وجود شتاب دهنده ها و برگزاری رویدادهایی که به معرفی محصولات اینشورتک ها کمک کند، ضروری ست تا بتواند شرکت های بیمه را به سمت اینگونه اینشورتک ها سوق دهد . اقداماتی صورت گرفته اما به نظر می رسد که می تواند وجود شرکت های سرمایه گذار و تسهیل گر و شتاب دهنده ها کمک کند که این ایده ها زودتر به بلوغ برسند وبا توجه به پشتوانه ای که دارند زودتر دیده شوند.

وی بر ضرورت استفاده از تجربیات بین المللی در زمینه نوآوری های بیمه ای تاکید کرد و افزود: یکی از اقدامات خوبی که شرکت های بیمه در دنیا انجام داده اند بررسی روند پیشرفت و توسعه در صنعت بیمه است. این روندها به ما ایده می دهد و کمک می کند که بدانیم در چه زمینه ها وحوزه هایی نیاز به تولید محصولات و خدمات نوآورانه داریم .بسیاری از شرکت ها در کشورهای مختلف جهان به این سمت رفته اند و در عصر دیجیتال هیچ شرکتی نیست که از نوآوری دور باشد و نخواهد دیجیتال شود. بنابراین ما می توانیم با بررسی روندهای نوآورانه دنیا و مطالعه و پژوهش در این مورد و با استفاده از تجربیات بین المللی به نتایج خوبی در خلق محصولات و خدمات نوآورانه در صنعت بیمه برسیم. برخی از این تجربیات موفق و برخی حتی با شکست مواجه شده که ما می توانیم با مطالعه شکست های تجربیات سایر کشورها و دلایل موفقیت و عدم موفقیت طرح های کشور های دیگر به ایده های خوبی دست پیدا کنیم.

عضو کمیته داوران جشنواره و مدیر تحول دیجیتال بیمه دی، خطاب به کارآفرینانی که قصد ورود به صنعت بیمه را دارند، گفت: آنچه ممکن است کارآفرینانی که تازه قصد ورود به صنعت بیمه را دارند؛ دلسرد کند، دعدم وجود سرمایه گذارو عدم رغبت شرکت های سرمایه گذار به محصول یا ایده ای است که که خلق کرده اند. وجود سرمایه گذار مناسب به دیده شدن این نسل جوان کارآفرین کمک خواهد کرد. توصیه می کنم این کارآفرینان هرگز دلسرد نشوند هیچ کاری به راحتی ثمر نمی دهد و موفقیت به راحتی به دست نمی آید. تلاش، مقاومت و پشتکار و امید، لازمه اصلی کار برای کارآفرینان جوان این عرصه است تا به محصول غایی و اجرا سازی خود برسند .

وی افزود: شرکت های بیمه گر یا شرکت های مختلفی که در اکوسیستم بیمه کار می کنند، به نوآوری علاقه مند هستند لذا ضروری ست کارآفرینان بکوشند به این شرکت ها نزدیک تر شوند و سرمایه گذار مناسب پیدا کنند. با هزینه هایی که وجود دارد؛ ایده های خلاقانه نیاز به سرمایه گذار دارد تا در مرحله اجرا با مشکل نقدینگی مواجه نشوند و البته در کشور اقداماتی برای سرمایه گذاری ها صورت گرفته و کار آفرینان سعی کنند از این حمایت ها استفاده کنند تا بتوانند محصولشان را به نحو احسن پیاده سازی کنند .

منبع: اکو آنلاین




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.