۵ کتاب که هر نماینده بیمه باید بخواند

۵ کتاب که هر نماینده بیمه باید بخواند

در این مطلب شما را با 5 کتاب که هر نماینده بیمه باید بخواند، آشنا می‌کنیم.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، در این مطلب شما را با ۵ کتاب که هر نماینده بیمه باید بخواند، آشنا می‌کنیم:

۱- کتاب بازاریابی چریکی
چریک‌ها چگونه می‌فروشند؟ بازاریابی به رشد خود ادامه می‌دهد. هرچند اصول اولیه‌ی خودش را رها نمی‌کند، اما امروز تفاوت‌های اساسی بین بازاریابی سنتی و چریکی وجود دارد.

اگر روش‌های تغییرات بازاریابی را در قرن ۲۱ تجزیه‌وتحلیل کنید، متوجه می‌شوید که بازاریابی چریکی در ۲۰ روش مختلف با بازاریابی قدیمی تفاوت دارد. از جمله: بازاریابی سنتی اسلحه‌های سنگین بازاریابی را شناسایی می‌کند: رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها، مجلات، پست مستقیم و اینترنت. بازاریابی چریکی ۲۰۰ اسلحه را در بازاریابی شناسایی می‌کند که بیش‌تر آن‌ها هم رایگان هستند. بازاریابی چریکی می‌خواهد که شما هر بُعد بازار را به‌خوبی بشناسید، تجربه کنید، راه‌های بازنده را دور بزنید، راه‌های برنده را بشناسید، و سپس از تاکتیک‌های آزمایش‌شده در نبرد واقعی استفاده کنید. بازاریابی چریکی شامل تعداد بسیار زیادی از فرصت‌های تجاری است و این‌که باید از هر یک از آن‌ها بهره‌برداری کرد. کلید موفقیت از طریق بازاریابی چریکی، هنر توجه کردن است.

در حقیقت، قلب بازاریابی چریکی استفاده‌ی درست از اسلحه‌های انتخابی است. برای شکوفا کردن، شما باید مانند خورشید عمل کنید. باید آن انرژی پر‌قدرتی باشید که بازاریابی را زنده نگه می‌دارد. باید یک بازاریاب چریکی باشید. اگر در مورد هر تغییری، چیزی بیاموزید و کاری برایش انجام دهید، امیدوار باشید که می‌تواند راهی برای پول درآوردن در زندگی باشد. این کتاب نوشته جی کنراد است.

۲- کتاب تبلیغات چریکی
با سبک نوینى از تبلیغات آشنا شوید: تبلیغات چریکى. در دنیاى کسب و کار امروز همه چیز، از جمله فعالیت ها و ایده هاى تبلیغاتى، دگرگون و متفاوت شده است. تکرار و تقلید بى هدف از الگوهاى اجرا شده در گذشته حاصلى جز دلزدگى مخاطب و افزایش بى نتیجه ى هزینه ها نخواهد داشت. تبلیغات چریکى ارائه دهنده ى راهکارهاى جدید براى پرهیز از این دو مشکل است. این سبک فعالیت هاى تبلیغاتى بر مبناى کاهش هزینه ها و در عین حال افزایش جاذبه، ماندگارى و تأثیرگذارى پیام هاى تبلیغاتى در ذهن خریداران و مصرف کنندگان شکل گرفته است.

شاید تبلیغات چریکى را بتوان به عنوان مناسب ترین ابزار بازاریابى براى کسب و کار هاى کوچک و متوسط یا رو به رشد در دنیاى امروز معرفى کرد. دلیل این امر، ویژگى متمایز کننده ى تبلیغات چریکى بر پایه ى الگوها و خلاقیت هاى غیرعادى و غیر منتطره در مقایسه با تبلیغات سنتى است.

از سوى دیگر، اصلى ترین مفهوم خلاقیت دریابید مردم از شما چه انتظارى دارند و چه مى خواهند، سپس همان » در بحث تبلیغات چریکى این است که در تبلیغات چریکى آگاهى از چگونگى خلق یک آگهى خلاقانه بسیار .« را به ساده ترین شکل به آنان ارائه نمایید مهم است. تبلیغات چریکى از رسانه ها به صورت نامتعارفى استفاده مى کند، رسانه هاى جدیدى را ایجاد مى کند و علاقه ى زیادى به ایجاد ابزارها و روش هاى نوین تبلیغاتى دارد؛ ابزارهایى که مى توانند باعث شوند تفکر یک آگهى به سادگى و سرعت ثبت شود.

کتاب تبلیغات چریکى، درباره ى ارائه راهکارهاى کلیدى براى چریک شدن یا به بیان بهتر، موفقیت در عرصه ى تبلیغات چریکى است. استراتژى تبلیغات چریکى، تمرکز بر مخاطبان و مشتریان هدف، سرچشمه ى خلاقیت، هوشمندى در طراحى و اجراى تبلیغات چریکى و… مباحثى هستند که در کتاب به آن ها پرداخته شده است.
گردآورى و تألیف این کتاب توسط دکتر عطیه بطحایى انجام شده است.

۳- کتاب بی نظمی در بازاریابی
این کتاب نوشته پروفسور فیلیپ کاتلر است
این کتاب به شما می گوید در دوران رکود و آشفتگی بازار چطور فروش خود را قوت ببخشید.

۴- کتاب تبلیغاتی که ما می شناسیم به آخرخط رسیده است
تبلیغات خیلی بیش از یک آگهی تلویزیونی است . تبلیغات شامل بسته بندی، نام تجاری مناسب ، داشتن سخنگویان معروف ، حمایت مالی ، کسب شهرت ، خدمات برای مشتری، رفتار درست با کارمندان و حتی چگونگی پاسخ گویی منشی شما به مخاطبان در مکالمات تلفنی می باشد.

تبلیغات یک اثر هنری نیست؛ بلکه در مجموع آن است که چگونه محصولات بیشتر به مشتریان بیشتر با قیمت بالاتر بفروشیم. اگرچه این تعاریف بسیار مهم اند ، اما ما نمی توانیم به تبلیغات زندگی دوباره ای ببخشیم مگر آنکه تمام کسانی که در این زمینه نقشی دارند ، این نکته را درک کنند که در کنار خود تبلیغات ، مسئولیت ها و وظایف آن ها نیز تغییر کرده است.
این کتاب نوشته سرجیو زیمن مدیر بازاریابی شرکت کوکا کولا است.

۵- کتاب بازاریابی دهان به دهان
مردم عاشق حرف زدن هستند آنها درباره کالا و خدمات رنگ مو، رایانه، خودرو، و چیزهای دیگری که هر روز از آن ها استفاده می کنند حرف می زنند همین حالا ممکن است درباره شما حرف بزنند.

این کتاب در مورد این است که چرا مردم در مورد کالا یا خدمات شما حرف می زنند و اگر بیاموزید چطور مشتریان خود را واقعا راضی و خوشحال کنید به چیزی بیش از این نیازی نخواهید داشت. این کتاب نوشته اندی سرنویتز و مترجم سنبل بهمنیار است




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.