شرایط بحرانی و اضطرار مانعی در ارایه خدمات به بیمه‌شدگان نیست

شرایط بحرانی و اضطرار مانعی در ارایه خدمات به بیمه‌شدگان نیست

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: هیچ بیمه شده ای در شرایط بحرانی نباید برای دریافت خدمات دچار مشکل شود.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمد مهدی ناصحی در نشست بررسی آیین نامه اجرایی نحوه ارسال اسناد الکترونیک سلامت و مدیریت شرایط اضطراری، با عرض تسلیت در پی شهادت فرماندهان ارشد نظامی، دانشمندان هسته ای و مردم گفت: وظیفه ما در چنین شرایطی انسجام و دوری از هرگونه مواضع ناامید کننده است، بدون شک باید در شرایط بحرانی ارایه بهترین کار و عملکرد را سرلوحه امور قرارداده و نباید هیچ بیمه شده و بیماری دغدغه دریافت خدمات داشته باشد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه به توصیه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هیچ موسسه و مرکز درمانی نباید با طرح برخی مسائل از جمله سطح بندی، استحقاق سنجی و نوع پوشش بیمه ای برای بیمه شدگان ایجاد مشکل شود افزود: ناظران و ماموران ما در مراکز درمانی طرف قرارداد حضور دارند تا ارایه خدمات به راحتی انجام شود. مسائل مربوط به بیمه گری و سامانه الکترونیک در شرایط بحرانی نباید مانعی در دریافت خدمات باشد.

این جلسه معاون درمان و خرید راهبردی سازمان بیمه سلامت ایران به طرح مهم ترین مواد این آیین نامه پرداخت که می توان به ماده ۲ درخصوص مصادیق شرایط اضطراری، ماده ۵ ثبت خدمات به صورت کاغذی در شرایط اضطرار، ماده ۱۰ درباره نحوه تبادل اطلاعات جهت اجرای نسخه نویسی الکترونیکی، ماده ۱۲ در خصوص پرداخت مبلغ تعرفه در اسناد کاغذی تولید شده در شرایط اضطراری معادل اسناد الکترونیک مطابق با ضوابط و قوانین مربوط، ماده ۱۵ درباره ضرورت ثبت نسخ کاغذی در سامانه های الکترونیکی پس از شرایط اضطراری و ماده ۱۹درباره عدم رعایت نظام ارجاع الکترونیک در شرایط اضطرار اشاره کرد.

همچنین دراین نشست معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران نیز در خصوص حضور کارکنان اداری و درمانی در زمان بحران و اضطرار توضیحاتی ارایه داد که طبق بخشنامه دولت، کارکنان اداری دور کار شده و بر حسب تصمیم مدیر مربوطه در زمان های مشخص افراد باید در محل کار خود حضور پیدا کنند. البته در بخش درمانی نیز متناسب با واحد ارایه خدمت تصمیمات لازم اخذ می شود.

لازم به ذکر است در این نشست بر ضرورت صدور کارت شناسایی بیمه شدگان در زمان بحران جهت دریافت خدمات در مراکز درمانی تاکید شد.

گفتنی است دکتر رضایی جزییات آخرین پرداخت مطالبات مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد سازمان متبوع خود را نیز تشریح کرد که طبق این توضیحات مطالبات بخش خصوصی تا پایان اسفندماه سال گذشته، مطالبات داروخانه ها و پزشکان تسویه، مطالبات بخش دیالیز تا بهمن ماه، مراکز غیردولتی تا آذرماه تسویه و پرداخت مطالبات مراکز دولتی آغاز شده است و دراین باره برخی استان ها در اولویت قرار گرفتند.

از سوی دیگر معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت نیز نسبت به توجه به افراد فاقد بیمه در شرایط بحرانی و مشوق برای کاهش هزینه برای پزشکان تاکید کرد.

در پایان این نشست مدیران کل استانی نیز به طرح سوالات خود در خصوص اجرای این آیین نامه پرداختند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.