پایانه نفتی شمال شرایط مطلوبی دارد

پایانه نفتی شمال شرایط مطلوبی دارد

چهارشنبه, اوت 23, 2017 - 16:31 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

به گفته مدیرپایانه های نفتی زیرساخت‎های اصلی شامل پهلوگاه‎ها، بازوهای بارگیری، خطوط لوله جریانی، مخازن ذخیره‎سازی و سامانه‎های اندازه‎گیری پایانه نفتی شمال نوسازی و بهسازی شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از وزارت نفت؛ سیدپیروز موسوی در بازدید از پایانه نفتی شمال از تلاش کارکنان این پایانه در توسعه، نوسازی و بهسازی زیرساخت‎های عملیات سوآپ نفت خام دریای خزر قدردانی کرد و افزود: به‎روز بودن، چابکی و آمادگی شرکت پایانه‎های نفتی ایران در پیشبرد همکاری‎های منطقه‎ای دریای خزر نقش حیاتی دارد و از این رو تلاش کارکنان در حفظ و نگهداری تاسیسات حائز اهمیت است.
وی از آمادگی این شرکت برای جذب و توســعه سرمایه‎گذاری خارجی در حوزه فناوری‎های نوین ذخیره‎سازی و پایانه‎داری نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‎های نفتی خبر داد و گفت: برخــورداری از دانش فنــی و اعتمــاد به توان متخصصان داخلــی، ۲ عامل مهم موفقیت در پروژه‎های صنعت نفت است و متخصصان فنی و عملیاتی شرکت پایانه‎هــای نفتی هم با خلاقیت و نوآوری در عملیــات و بهره‎گیــری از تجارب گذشته موفق شدند بسیاری از فعالیت‎های ساخت داخل را در زمینه تعمیرات، نوسازی و بهسازی تاسیسات طبق استانداردها و موازین ایمنی بین‎المللی انجام دهند.

**ظرفیت صادرات سالانه ۷۵۰ میلیون بشکه نفت از پایانه خارک

موسوی از آمادگی این شرکت برای افزایش ظرفیت صادراتی تاسیسات پایانه نفتی خارک هم خبر داد و یادآور شد: سالانه ۸۰۰ فروند نفتکش در این پایانه پهلودهی و عملیات ارسال و تحویل‎دهی نفت خام به این تعداد نفتکش انجام می شود.
وی بر حفظ انسجام و نظم عملیاتی در همه بخش‎های دریافت، ذخیره‎سازی، انتقال و بارگیری نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‎های نفتی تاکید کرد و با اشاره به اهمیت انجام صحیح عملیات دریایی به‎منظور اجرای دقیق فرآیندهای عملیاتی صادرات نفت خام کشور گفت: هم‎اکنون برای پهلودهی و جداسازی نفتکش‎ها از شناورهایی با سیستم رانش ASD که مجهیز به فناوری‎های روز است استفاده می شود و از این رو ضریب امنیت و ایمنی عملیات دریایی در همه شرایط آب و هوایی اطمینان بخش است.
موسوی ادامه داد: در زمستان پارسال، با استفاده از این شناورها توانستیم با انجام عملیات دریایی و پهلودهی هشت فروند نفتکش در شرایط بد آب و هوایی، نفت خام صادراتی را به مشتریان خود تحویل دهیم.
وی گفت: با توجه به برنامه‎ریزی انجام شده توسط شرکت ملی نفت ایران و با هدف پاسخگویی به مشتریان نفت خام ایران، ظرفیت نفت خام صادراتی از طریق پایانه نفتی خارک روزانه حدود ۲ میلیون بشکه و سالانه حدود ۷۵۰ میلیون بشکه است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.