گزارش تخلفات مؤسسات مالی و اعتباری امروز به قوه‌قضائیه می‌رود

گزارش تخلفات مؤسسات مالی و اعتباری امروز به قوه‌قضائیه می‌رود

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش تخلفات مؤسسات مالی و اعتباری امروز از مجلس به قوه‌قضائیه ارسال می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر، در پایان جلسه علنی امروز مجلس حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی با ارائه تذکر آئین‌نامه‌ای به استناد ماده ۲۳۶ آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: در رابطه با وضعیت نابسامان مؤسسات مالی و اعتباری از قبیل پردیسبان، با وجود اینکه گزارش آن از مجلس به قوه‌قضائیه رفته، هنوز اقدامی نشده و همچنان منتظریم این قوه رسیدگی کند و مردم هم چشم‌انتظار هستند.
وی افزود: ۱۱ نفر از نمایندگان در کمیسیون فرهنگی به این نتیجه رسیده‌اند که قانون تسهیل ازدواج جوانان به طور کامل متوقف شده و اجرا نشده است؛ گزارش این مسئله نیز به هیأت رئیسه مجلس رسیده و انتظار داریم که هیأت رئیسه آن را پیگیری کند.
همچنین حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل نیز در تذکر مشابه به تداوم اعتراضات مردم نسبت به وضعیت نابسامان مؤسسات مالی و اعتباری از قبیل کاسپین اشاره کرد و خواستار پیگیری آن از سوی رئیس مجلس شد.
وی ادامه داد: موضوع بخشودگی سود و جریمه وام‌های زیر یکصد میلیون که در بودجه تصویب شد، یا اجرا نمی‌شود و یا سلیقه‌ای اجرا می‌شود و ما نیز مورد سؤال مردم هستیم.
بعد از تذکر این دو نماینده، علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که اداره بخش پایانی جلسه علنی را بر عهده داشت، تصریح کرد: گزارش مؤسسات مالی و اعتباری از قبیل کاسپین امروز به قوه‌قضائیه ارسال می‌شود و گزارش مربوط به قانون تسهیل ازدواج جوانان نیز در نوبت مطرح شدن در صحن مجلس است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.