تعاونی ها،معجزه سرمایه های خرد هستند

تعاونی ها،معجزه سرمایه های خرد هستند

سه‌شنبه, سپتامبر 5, 2017 - 10:27 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

یک فعال حوزه کار معتقد است: تعاونی ها معجزه سرمایه های خرد هستند.در صورتی که به دنبال توزیع منابع بر اساس عدالت اجتماعی باشیم تعاونی ها می توانند بهترین بستر را فراهم کنند.

به گزارش دیوان اقتصاد، «حمید حاج اسماعیلی» در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: هم اکنون جذب سرمایه گذاری در کشور براحتی صورت نمی گیرد، اما اگر بتوان منابع خردی را که در دست مردم استف از طریق تعاونی ها فعال کرد نه تنها می تواند اشتغال ایجاد کند بلکه منجر به ثروت هم می شود.
وی با اشاره به سهم اشتغال در اقتصاد کشور گفت: تا پایان برنامه پنجم باید به سهم 25درصدی بخش تعاون در اقتصاد می رسیدیم اما با توجه به اینکه این بخش مغفول مانده،هم اکنون سهم این بخش در اقتصاد کشور چهار تا پنج درصد است.
وی معتقد است: روند توسعه تعاونی ها در10سال گذشته خیلی خوب نبود و نتوانستیم به اهداف توسعه این بخش برسیم.
حاج اسماعیلی افزود: متاسفانه باور تعاونی ها از سوی مردم و دولت دشوار است و به همین دلیل نتوانسته است تاکنون به سهم هدفگذاری شده دست یابد.
وی با اشاره به اجرای اصل 44قانون اساسی گفت: تعاونی ها بهتر می توانند عهده دار مسئولیت باشند، تعاونی ها پلی برای عبور از بخش دولتی به خصوصی هستند.
به گفته این فعال حوزه کار، تعاونی ها می توانند در بخش های مهم اقتصادی نقش داشته باشند.تعاونی های دانش بنیان بهترین زمینه برای حمایت از دانش آموختگان هستند و می توانند مشاغل جدیدی را در کشور ایجاد کنند.
حاج اسماعیلی معتقد است:بازار کار ایران ظرفیت های بیشماری برای توسعه اشتغال دارد و تعاونی ها مهمترین بستر برای اشتغال هستند.
از یازده تا هفده شهریور ماه هفته تعاون در کشور است.
«حمدالله رستمی» دبیر دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر روز گذشته شمار تعاونی های ثبت شده در سال 1385 را یک هزار و500 اعلام کرد که این رقم امسال به ١٢ هزار و 565 مورد رسیده است.
در این جشنواره از ٣٢تعاونی و یک اتاق تعاون برتر کشور از میان ٧٠٠تعاونی منتخب قدردانی شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.