پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک بخش تعاون و تجار دو کشور

پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک بخش تعاون و تجار دو کشور

رئیس اتاق تعاون ایران، در نشست مشترک با معاون وزیر کشاورزی و سفیر برزیل با اشاره به ۴ راهکار توسعه روابط تجاری و بانکی، خواستار تشکیل کمیته مشترک تعاون‌گران و تجار دو کشور شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اتاق تعاون ایران، در نشستی مشترکی که با حضور بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران، یومار نوواکی، معاون وزیر کشاورزی برزیل، رودریگو ده‌آزرده سانتوس، سفیر برزیل، آلوارو گالوانی، رایزن بازرگانی برزیل و هیأت تجاری و برخی تعاونگران در اتاق تعاون ایران برگزار شده، دغدغه‌های تجار در راه توسعه تعاملات تجاری میان دو کشور طرح و بررسی شد.

بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران در این نشست، ۴ راهکار مهم برای حل مشکلات بانکی در گسترش تعاملات تجاری دو کشور را پیشنهاد داد.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به فعالیت بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی بخش تعاون در ایران، گفت: تشکیل یک کمیته مشترک متشکل از بانک توسعه تعاون و یک بانک از برزیل، برای حل مشکلات نقل و انتقال پولی میان دو کشور می تواند راهکار مناسبی برای حل مشکلات نظام بانکی محسوب شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زمینه توسعه کشاورزی در دو کشور ایران و برزیل گسترده است، پیشنهاد می شود برزیل در بخش های کشاورزی نظیر پرورش ماهی، زنبور عسل و محصولات باغی سرمایه گذاری کند.

عبداللهی در ادامه با معرفی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون به عنوان یک نهاد منحصر به فرد در بخش تعاون، افزود: وظیفه این صندوق، ضمانت سرمایه گذاری در بخش تعاون است، بنابراین بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت می‌توانند گام های مهمی در تسهیل روابط پولی میان دو کشور بردارند.

وی در بیان راهکار سوم به ۴هزار فروشگاه تعاونی در ایران اشاره کرد و گفت: بخش تعاون با داشتن بیش از ۴هزار فروشگاه در ایران بزرگترین شبکه فروشگاهی ایران و خاورمیانه را دارد.

رئیس اتاق تعاون ایران افزود: جمعیتی حدود ۷میلیون مشتری ثابت این فروشگاه‌ها هستند؛ در نتیجه جمعیت ۳۰ میلیونی بازار خوبی برای مصرف کالا است و می‌توان با مکانیزم مناسب در قالب تفاهم نامه مشترک با برزیل در توسعه و ارتقاء روابط دو کشور کمک کرد.

عبداللهی در بیان راهکار چهارم به ایجاد کمیته مشترکی میان بخش تعاون و تجار برزیلی اشاره کرد و ابراز داشت: برای تسهیل و شناخت توانمندی های بخش و توسعه تعاملات تجاری میان دو کشور، تشکیل یک کارگروه مشترک متشکل از تعاونگران بخش تعاون و تجار برزیل پیشنهاد می شود؛ چنانچه این کمیته می تواند در سال دو اجلاس در کشور ایران و برزیل برگزار کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.