وزارت کار و شهرداری تهران برای تشکیل 6کمیته مشترک شهری توافق کردند

وزارت کار و شهرداری تهران برای تشکیل 6کمیته مشترک شهری توافق کردند

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری تهران برای ساماندهی برخی مسائل مشترک شهری بین 2 دستگاه، 6 کمیته مشترک ایجاد می کنند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با معاونان خود به خیابان بهشت رفت و با «محمدعلی نجفی» شهردار جدید تهران، دیدار کرد.

در این دیدار درباره آموزش های مهارت به صنوف، راه اندازی بازارچه های هفتگی برای ارائه تولیدات و ساخت پارک های ویژه کودکان با هدف آماده سازی آنها برای بازار کار گفت و گو شد.

موضوع افزایش ایمنی محل های کار پرخطر مانند پلاسکو از طریق تعامل وزارت کار و شهرداری تهران نیز بررسی شد.

ساماندهی برخی مشاغل با حمایت شهرداری در بازارچه های محلی و پارک ها و ساماندهی معتادان متجاهر از دیگر موضوع های مورد بحث میان ربیعی و نجفی بود.

همچنین قرار شد 2دستگاه برای کارتن خواب ها پناهگاه های شبانه ایجاد کنند.

در این نشست مقرر شد 2 طرف نشست های مشترک ماهیانه داشته باشند.

«علیرضا جزینی» قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشتر اعلام کرد: 50 هزار معتاد متجاهر و کارتن‌خواب در کشور داریم که سهم تهران حدود 15 هزار نفر است و بسیاری از این افراد از شهرستان‌ها به پایتخت آمده‌اند که در طرح‌های ساماندهی باید تلاش شود تاآنان به شهرها و استان‌های خود برگردند.

اطلاعات دقیقی درباره شمار کارتن خواب های معتاد در دست نیست. با این‌ حال، طبق تحقیقات انجام شده، بیش از ۸۰ درصد کارتن‌خواب‌های ساکن در گرمخانه‌‌های تهران گفته‌اند دچار سوءمصرف مواد بوده یا هستند.

معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چهار سال گذشته تلاش های بسیاری برای شناسایی و ساماندهی معتادان متجاهر کرد اما موضوع آسیب های اجتماعی فقط از سوی یک نهاد قابل پیگیری نیست.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.