همه باید برای برون رفت از مشکلات تلاش کنیم

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری درمراسم تکریم ازبازنشستگان:

همه باید برای برون رفت از مشکلات تلاش کنیم

چهارشنبه, سپتامبر 13, 2017 - 01:54 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

 

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری درمراسم تکریم ازبازنشستگان کشوری گفت: هدف اصلی مراسم  طبق فرهنگ کشور ما تقدیر از فرهیختگانی که سال ها برای کشور زحمت
 کشیده اند. .

به گزارش دیوان اقتصاد ، محمود اسلامیان با اشاره به این که درباره صندوق بازنشستگی چهار پنج چالش مهم قرار دارد افزود:مادر صندوق مطالعاتی انجام دادیم وخلاصه آنها را خدمت دولت مجلس فرستادیم وبه عنوان یک صندوق وظیفه خود را انجام دادیم تا بتوانیم از این چالش خارج شویم. ما باید درابتدا واقعیت را بپذیریم و برای خروج از آن راه حل ارائه دهیم .

کاهش قدرت خریدبازنشستگان مهم ترین مسئله است

وی اضافه کرد:ما با دوچالش عمده در صندوق بازنشستگان کشوری روبرو هستیم که عبارت است از کاهش قدرت خرید مردم به دلیل تورم واین اتفاق در دولت نهم ودهم رخ داد ودیگری تبعیضی است که دستگاه های مختلف اداری به خاطر زمان متفاوت در بازنشستگی ونهادهای محل خدمت افراد انجام میدهند

محمود اسلامیان تصریح کرد:خوشبختانه در سال های گذشته با وجود مشکلات فراوان با کمک دولت حقوق بازنشستگان به موقع پرداخت شدوهم دربودجه ،کمکی برای حل این مشکل در نظر گرفته شدبه طوری که درسال 96 مبلغ 2200 میلیارد به علاوه ده درصد به ما کمک شد تا بتوانیم تورم را در افراد بازنشسته کاهش وقدرت خرید آنها  را افزایش دهیم وی افزود:ما به کمک سازمان برنامه17 .5درصدافزایش حقوق داشتیم وسعی ما براین بود که حقوق هایی که پایین تر است را به صورت پلکانی افزایش دهیم البته این افزایش حقوق کمبود ها را جبران نکرده ولی ما امیدواریم به کمک دولت وافزایش بودجه این کمبود ها را به مرور برطرف کنیم.چون بازنشستگان ما شامل دبیران قضات وافرادی که برای این کشور زحمت کشیدند وبه گردن تک تک ما حق دارند.وی ادامه داد: این   مشکلات در  دولت  های قبل شکل گرفته واین دولت نهایت تلاش خود را به کاربسته تا بتواند ازاین مشکلات اندکی بکاهد.

پرداخت تسهیلات برای بازنشستگان

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به این که ازمزایا ی درنظرگرفته شده برای بازنشسته های کشوری می توان به تخصیص وام های قرض الحسنه چهار میلیونی به سیصد هزار نفر از بازنشستگان پرداخت و گفت:که این مبلغ در ابتدا حدود دو میلیون بود که با کمک بانک صادرات این مقدار افزایش یافت که درمیان  منتخب بازنشستگان درمهر ماه قرعه کشی و به آنها پرداخت می شود.

وی گفت:یکی دیگر از طرحها ایجاد خانه امید برای بازنشستگان است.

در بعضی از شهرها پس از بازنشستگی محلی وجود  ندارد تا آنها بتوانند درآنها خدمت کنند بر همین اساس مااین طرح را در پنج  شهر جیرفت ،گچساران ،محلات، ملایر، اردکان افتتاح کردیم. البته دردوازده شهر دیگر نیزدرحال احداث است که به مرور مورد بهره برداری قرار می گیرند.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری به اقدام دیگری که با کمک هولدینگ مالی شرکت  انجام شداشاره کرد و گفت:با شرکت ایران خودرو قرار دادی منعقد شد وتسهیلات خرید خودرو تا سقف 175 میلیون ریال برای افراد درنظر گرفته شد واین خودروها اگر باسود 10 درصد باشد 36 ماهه وبا سود 12 درصد ،48 ماه درنظر گرفته شده است .

وی افزود:طبق توافقات انجام شده درمرحله اول هزار خودرو ثبت نام صورت می گیردکه با استقبال بالایی مواجه شد و این بحث هم به مانند وام قرض الحسنه با حضور منتخبین بازنشستگان قرعه کشی ودر اختیار افراد قرار می گیرد. امیدوار هستیم این مسیر در سال های اینده هم ادامه پیدا کند تا ما بتوانیم امکانات خوبی را دراختیار بازنشستگان قرار دهیم .

وی در مورد بیمه تکمیلی بازنشتگان گفت:دربحث بیمه تکمیلی قرار داد آن هم با برنده مناقصه انجام شده است وسعی براین است تا دراین مورد هم رضایت بازنشستگان را جلب کنیم.

درپایان به منظور ارج نهادن به بازنشستگان تندیس در نظر گرفته شده و از آن رونمایی شد.

 مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری درمراسم تکریم ازبازنشستگان کشوری گفت: هدف اصلی مراسم  طبق فرهنگ کشور ما تقدیر از فرهیختگانی که سال ها برای کشور زحمت
 کشیده اند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.