صادرات ۴۰درصدی نفت به اروپا بعد از برجام

صادرات ۴۰درصدی نفت به اروپا بعد از برجام

جمعه, سپتامبر 22, 2017 - 10:10 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که صادرات ۴۰ درصدی نفت به اروپا از آثار اجرای برجام است و قرارداد توتال گام نخست در این مسیر محسوب می شود.

به گزارش دیوان اقتصاد،حسین امیری خامکانی در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به صادرات 40 درصدی نفت به کشورهای اروپایی اظهار داشت: افزایش صادرات نفتی به اروپا از آثار برجام است و نشان می دهد که دولت های اروپایی برخلاف آمریکا تصمیم دارند به تعهدی که ایجاد کرده اند پایبند باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی در این مسیر تاثیرگذار بوده است، گفت: در فضایی که دولت جدید آمریکا تلاش دارد خلاف برجام عمل کند و تحریم ها را افزایش دهد، با افزایش قراردادها بین ایران و کشورهای بزرگ اروپایی هستیم که قرارداد توتال با فرانسه مهمترین قرارداد در این زمینه است.

نماینده مردم زرند در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهور، عنوان کرد: در این بین شاهد سفر موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران برای حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی هستیم این سفر در اوج تنش زایی آمریکا علیه ایران در فضای بین الملل شکل گرفت.

وی با بیان اینکه اتحاد جهان علیه ایران شکسته شده است، بیان داشت: قبل از شکل گیری برجام، شاهد اتحاد جهان علیه ایران با محوریت آمریکا بودیم که با اجرای توافق هسته ای و پایبندی ایران به مفاد برجام، نه تنها آن اتحاد مجدد شکل نخواهد گرفت بلکه ساختار تحریم ها شکسته است.

امیری خامکانی با تاکید براینکه افزایش صادرات نفت به اروپا را به فال نیک می گیرد، گفت: با تلاش می توانیم تعامل بیشتری با ملت های دنیا و کشورهای اروپایی داشته باشیم و به دنبال آن می توان میزان فروش نفت و گاز را افزایش و سهم ایران از اوپک و بازار انرژی را ارتقا  دهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرارداد توتال، اظهار داشت: ایران توان صادرات بیش از 40 درصد نفت و گاز به اروپا را دارد و قرارداد توتال گام نخست دراین مسیر بود.

در 5 ماه اول سال میزان صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی و اروپایی به ترتیب به 60درصد و 40 درصد رسیده، این در حالی است که قبل از اجرای برجام صادرات نفت به اروپا صفر بوده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.