طرح های پتروشیمی ظرفیت‌های عظیمی در کشور ایجاد کردند

طرح های پتروشیمی ظرفیت‌های عظیمی در کشور ایجاد کردند

یک‌شنبه, سپتامبر 24, 2017 - 12:06 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر نفت گفت:عمده طرح‌های پتروشیمی گذشته از جمله پتروشیمی مرودشت، لرستان، کارون فاز دوم، کردستان، مروارید، کاویان، تخت جمشید عسلویه به بهره برداری رسیدند و ظرفیت عظیمی برای کشور ایجاد کردند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر، بیژن زنگنه اظهار کرد: عمده طرح‌های پتروشیمی گذشته از جمله پتروشیمی مرودشت، لرستان، کارون فاز دوم، کردستان، مروارید، کاویان، تخت جمشید عسلویه به بهره برداری رسیدند و ظرفیت عظیمی برای کشور ایجاد کردند.

وی ادامه داد:بیشتر طرح‌های در حال احداث پتروشیمی به خوبی پیش می‌روند و فاینانس آنها هم در حال انجام است، البته بیشتر سرمایه گذاران بیشتر نیمه دولتی بودند و خصوصی‌ها کمتر حضور داشتند.

وی گفت: لازم است به صنایع پایین دستی و میان دستی پتروشیمی اشاره کنم، که بخش زیادی از نمایشگاه ایران پلاست را شامل می‌شود و به دلیل ارزش افزوده بالا اهمیت زیادی برای ما دارد.

زنگنه اظهار کرد: ظرفیت‌های پایین دستی ما در بخش‌هایی خوب و بسیار خوب است، نوسان‌های پیش بینی نشده در کمیت عرضه از مشکلات پیش روی این صنایع و واحدهای کوچک هستند که آنها تنهایی قادر به حل آن نیستند و بایدن از طریق اتحادیه‌های مخلتف یا دولت به آنها کمک کرد.

وی گفت: بخشی که مربوط به تولیدکنندگان بزرگ می‌شود، مسئله صادرات و عرضه داخلی است که خیلی از تولیدکنندگان ما رغبت بیشتری  به صادرات دارند که باید مشکل مالیات آنها هم حل شود.

وزیر نفت تصریح کرد: مجتمع‌های کاوه پردیس و بوشهر هم از طرح‌هایی هستند که امیدوارم به زودی در سال ۹۶ به بهره برداری برسند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.