تشریح مزيت هاي بازار بيمه در ايران

در مجمع کسب وکار اروپا صورت گرفت؛

تشریح مزيت هاي بازار بيمه در ايران

مديرعامل بيمه تعاون كه به عنوان نماينده اي از صنعت بيمه به اين همايش دعوت شده در بخش ريسكهاي مالي، بيمه و بيمه هاي اتكايي به سخنراني پرداخته و به سوالات حاضرين و مجري برنامه پاسخ داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، وي ابتدا پيام همتي رئيس كل بيمه مركزي ايران مبني بر عزم جمهوري اسلامي ايران براي توسعه روابط اقتصادي خصوصا روابط بيمه اي بر اساس حفظ منافع متقابل را قرائت كرد و سپس به تشريح وضعيت بازار بيمه در ايران براي شركت كنندگان پرداختند.

مديرعامل بيمه تعاون مزيتهاي بازار بيمه در ايران را تشريح كرد و به مقايسه صنعت بيمه در ايران با بقيه كشورهاي منطقه پرداخت. وي اعلام كرد كه ايران توليد كننده هجده درصد از حق بيمه منطقه مِنا ( خاورميانه و شمال آفريقا) بوده و از اين حيث در جايگاه دوم در اين منطقه قرار ميگيرد.

وي همچنين اعلام كرد ايران بعنوان دومين كشور دنيا از نظر منابع گازي و چهارمين كشور از نظر منابع نفتي كه ايران را در جايگاه نخست جهان از نظر مجموع منابع نفت وگاز قرار ميدهد و با دارا بودن هشتاد ميليون نفر جمعيت كه يكي از جوانترين كشورهاي دنياست جذابيت بسيار زيادي را در زمينه صنعت بيمه هم براي بيمه گران داخلي و هم براي بيمه گران اروپايي بخصوص در بخش بيمه هاي انرژي و بيمه هاي زندگي داراست.

وي با استناد به فتوي حضرت امام خميني (ره) مبني بر شرعي و عقلاني بودن عمليات بيمه گري اعلام كرد كه ايران يكي از معدود كشورهاي اسلامي است كه بيمه را به شكل سنتي آن قبول نموده و فعاليت هاي بيمه مطابق با قوانين و استانداردهاي بين المللي صورت ميپذيرد.

شركت كنندگان كه عمدتا از فعالين بخش هاي مختلف اقتصادي بودند

پرسشهاي متعددي در زمينه بيمه در ايران مطرح نموده و اشتياق خود را براي همكاريهاي مشترك با صنعت بيمه در ايران ابراز كرد.

عمده سوالات شركت كنندگان در خصوص امكان صدور ضمانت نامه هاي بيمه براي سرمايه گذاران خارجي و نيز نحوه انجام تبادلات حق بيمه و خسارت با بيمه گران اتكايي بود.

مظلومي در پاسخ به سوال يكي از شركت كنندگان در خصوص تاثير برجام بر فعاليتهاي بيمه گري اعلام كرد كه يكي از تاثيرات ملموس برجام اين بود كه بعنوان مثال بيمه تعاون توانست كه پروژه توسعه ميدان گازي پارس جنوبي را به راحتي در بازار بيمه لندن و از طريق بروكر لويدز، بيمه اتكايي نموده و حق بيمه آن را از مجاري بانكي مجاز و از طريق سوئيفت پرداخت كنند.

در اين پنل مديران شركتهاي سوئيسي حضور داشتند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.