گرفتن وام از صندوق بین المللی حق ایران است

گرفتن وام از صندوق بین المللی حق ایران است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه، محاسبات مجلس با بیان اینکه گرفتن وام از صندوق بین المللی حق ایران است تاکید دارد که کشورهای عضو این صندوق در زمین ترامپ علیه ایران بازی نخواهند کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد،عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به دستور ترامپ به نمایندگان آمریکا در صندوق بین المللی پول و بانک های توسعه بین المللی برای مخالفت با درخواست های وام دولت ایران، اظهار داشت: گرفتن وام اتفاق بدی نیست چرا که در شرایطی که نمی توانیم هزینه ساخت پالایشگاه را از بودجه کشور تامین کنیم با دریافت وام و پرداخت اقساط آن از محل در آمد پروژه نیاز کشور را تامین کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه، محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما به دلیل نیازهای مختلفی که در کشور داریم نمی توانیم بودجه سال را به طور کامل به صنایع بزرگ اختصاص دهیم، بنابراین از صندوق بین المللی پول وام دریافت می کنیم و از محل درآمد پروژه مدنظر اقساط را پرداخت می کنیم که وضعیت بسیار مطلوبی است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه ایران هر سال حق عضویت در صندوق بین المللی پول را پرداخت می کند، گفت: این حق ماست که از امتیاز عضویت در صندوق استفاده کنیم و به نسبت سپرده ای که داریم وام دریافت کنیم بنابراین اگر شرایطی برای دریافت وام وجود نداشته باشد باید از صندوق خارج شویم.

وی با تاکید براینکه باید از حق خود در این زمینه بهره مند شویم، عنوان کرد: در حال حاضر، دنیا، دنیای رایزنی و دیپلماسی است و می توانیم با مذاکره با کشورهای عضو صندوق بین المللی پول دستور ترامپ را بی اثر کنیم، البته در رای گیری های سازمان ملل نیز شاهد بودیم که در 90 درصد موارد رای گیری ها برخلاف میل ترامپ و آمریکا پیش می رود.

مصری ، با بیان اینکه نظر آمریکا در شورای امنیت  تاثیرگذار است، بیان داشت: بنابراین اگر همه کشورهایی که در سازمان ملل خلاف نظر ترامپ در رای گیری ها اعلام نظر می کنند عضو صندوق بین المللی پول باشند، قطعا دستور رئیس جمهور آمریکا اجرایی نخواهد شد.

اقتصاد مقاومتی در مقابل فرمان های ضد ایرانی ترامپ اجرا شود

این نماینده مجلس با تاکید اینکه باید در مقابل دستورات آمریکا به سمت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برویم، گفت: می دانیم آمریکا هر کاری که از دستش بر بیاید در مقابل ایران انجام می دهد در این بین برای مصونیت اقتصاد داخلی در برابر فرمان های رئیس جمهور آمریکا باید اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: آمریکا با اقدامات اخیرش علیه ایران، مسئولان کشور را منحرف می کند در حالی که با عزم و اراده جدی و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی  می توان اقتصاد کشور را از وابستگی به خارج نجات داد.

مصری اعتقاد دارد با هر روز عقب افتادن اجزای اقتصادی مقاومتی باید سالها خسارت آن را جبران کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه، محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاهد واردات محصولات نامرغوب خارجی به کشور هستیم، بیان داشت: باید تعارف را کنار گذاشت و با جلوگیری از واردات کالاهای بی کیفیت خارجی به کشور و حمایت از تولید ملی، فضای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی را فراهم کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.