افزایش نقد‌شوندگی با کاهش دوره توقف نمادها

دبیرکل کانون نهاد های سرمایه گذاری مطرح کرد:

افزایش نقد‌شوندگی با کاهش دوره توقف نمادها

شفافیت، افزایش سرعت دسترسی به اطلاعات، تسریع در گردش معاملات و افزایش نقدشوندگی از مهمترین آثار کوتاه‌ سازی دوره توقف نمادها خواهد بود.

به گزارش دیوان اقتصاد،دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری با استقبال از ابلاغیه جدید سازمان بورس در خصوص بازگشایی و توقف نمادها به سنا، گفت: توقف طولانی مدت برخی نمادهای معاملاتی در درجه اول جریمه سهامدار خرد بود؛ البته برای دیگر سرمایه‌گذاران و مدیران پرتفوها نیز مشکل‌ساز شده بود؛ چرا که در صورت نیاز مالی مجبور می‌شدند سهام خوب خود را معامله کنند و در نهایت پرتفوی آنها با مشکل مواجه می‌شد.

سعید اسلامی بیدگلی افزود : هدف اصلی دستورالعمل جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، تلاش برای رفع این موانع است؛ ضمن اینکه اعتماد سرمایه‌گذاران را در این بازار تقویت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: اگر به اعتماد سرمایه گذاران در بازار سرمایه خللی وارد شود ، قطعاً ریسک این بازار بالا می‌رود. بنابراین نباید با توقف طولانی مدت نمادها ، سهامداران مدت ها در انتظار می ماندند تا ببینند چه اتفاقی برای سرمایه آنان رخ می‌دهد.

دبیرکل کانون نهاد های سرمایه گذاری اظهار داشت: از آنجا که نقد‌شوندگی و شفافیت، از بزرگترین مزیت های بازار سرمایه است و این ویژگی ها رابطه ای تنگاتنگ با اعتماد سرمایه گذاران دارد، لذا با ابلاغ دستورالعمل جدید بازگشایی و توقف نمادها امید می رود ریسک های موجود در این زمینه نیز کاهش و اعتماد سرمایه گذاران افزایش یابد.

اسلامی بیدگلی افزود: البته طولانی شدن زمان تغییرات مطلوب در قوانین و دستورالعمل ‌ها خودش مانند طولانی شدن زمان توقف از مشکلات بازارهای مالی ایران است.

 وی در عین حال تاکید کرد: باید دقت کنیم که این دستورالعمل و به‌طور کلی همه دستورالعمل‌ها نیاز به پایش و بازنگری دائمی دارند تا هم ایرادات آن برطرف شود و هم با توجه به تغییر شرایط بازار تغییرات لازم در رویه‌ها صورت بگیرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.