ثبت نام کارپوشه ملی ایرانیان رایگان است

معاون وزیرارتباطات:

ثبت نام کارپوشه ملی ایرانیان رایگان است

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران از آغاز رسمی ثبت نام شهروندان ایرانی برای کارپوشه ملی ایرانیان از هفدهم مهر خبرداد و گفت: همه مرحله های ثبت نام به طورکامل رایگان است و هیچ هزینه ای بابت ثبت نام دریافت نمی شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، حسین مهری روز شنبه نشست خبری به مناسبت هفدهم مهرماه روزجهانی پست افزود: شهروندان برای ثبت نام کارپوشه باید با مراجعه به باج های پستی و ارائه کارت ملی هوشمند خود نسبت به ثبت نام رایگان کارپوشه ملی ایرانیان اقدام کنند.
وی ادامه داد: کارپوشه ملی ایرانیان سامانه ای است که برای هر فرد ایرانی در نظر گرفته شده است تا از طریق آن ارتباط دولت با وی برقرارشده و هرگونه اسناد و برگه هایی که از سوی مجموعه دولت برای فرد صادر می شود در این کارپوشه قرارگرفته و دیگر نیازی به صدور برگه های کاغذی نیست.
به گزارش ایرنا، کارپوشه ملی ایرانیان با هدف دسترسی آزاد به اطلاعات ایجاد شده است.
در این سامانه هر یک از مردم و صاحبان کسب و کار یک کار پوشه‌ الکترونیکی به نام «ایران پوشه» دارند تا همه اقلام تحویل گرفتنی الکترونیکی خود شامل اعلان ها و ابلاغیه های دولتی و مکاتبه ها را از همه دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی را به صورت یکپارچه و اختصاصی دریافت کرده و از هرجایی بدان دسترسی یابند.‌
مهری با بیان اینکه هرچند ثبت نام برای کارپوشه از چند روز پیش آغاز شده است اما به صورت رسمی و همزمان با روزجهانی پست این کار در باج های پستی انجام خواهد شد.
معاون وزیرارتباطات یکی از مزیت های کارپوشه ملی ایرانیان را کاهش مصرف بی رویه کاغذ عنوان کرد و گفت: علاوه برآن سرعت کارها افزایش خواهد یافت و دیگر نیازی به ارائه نسخه کاغذی از مدرک ها نخواهد بود.
یازدهم مرداد ماه امسال مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: کارپوشه ملی ایرانیان در واقع همان دفتر الکترونیکی پیشخوان دولت محسوب می شود و درگاه ورود به دولت الکترونیک است.
«محمدجواد آذری جهرمی» در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه کارپوشه ملی ایرانیان افزود: در فرایند دولت الکترونیک 2بخش در نظر گرفته شده که یک مورد، ارتباط دولت با دولت است که تعامل های بین سازمانی از طریق آن انجام می شود و پارسال به بهره برداری رسید،بخش دیگر، ساماندهی ارتباط مردم با دولت و دولت با مردم است.
آذری جهرمی گفت: هر دستگاه دولتی برای ارتباط با مردم دستورالعمل های خاص خود را دارد،برای یکپارچه کردن این ساختار یک پیشخوان الکترونیکی لازم است تا مردم بتوانند از طریق آن خدمات دولت الکترونیک را دریافت کنند که این وظیفه بر عهده کارپوشه ملی ایرانیان است.
وی ادامه داد: اکنون باید برای دریافت شناسه ورود به درگاه خدمات دولت الکترونیک به دفترهای خدمات پستی مراجعه کرد که در آینده نزدیک این مرحله به صورت برخط صورت می گیرد.
به گفته وی، هر ایرانی می تواند یک شناسه کاربری در این سیستم مخصوص خود داشته باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.