افزایش حجم مبادلات ایران و نیجریه در سال گذشته

افزایش حجم مبادلات ایران و نیجریه در سال گذشته

معاون وزیر صنعت و معدن تجارت کشورمان ، در دیدار با وزیر صنعت ، تجارت و سرمایه‌گزاری نیجریه که با حضور سفیر ایران در این کشور آفریقایی انجام شد با اشاره به توانمندی‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف و ظرفیت‌های دو کشور برای توسعه مناسبات اقتصادی ایران و نیجریه از افزایش حجم مبادلات دو طرف در سال گذشته خبر داد ولی میزان آن را رضایت‌بخش ندانست .

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا ، محمد رضا فیاض که در راس یک هیات اقتصادی و تجاری به نیجریه سفر کرده است در این دیدار بر عزم دولت جمهوری اسلامی  ایران برای ارتقای این مناسبات و حمایت از بخش خصوصی برای حضور فعال در بازار دو کشور تاکید کرد .

در این دیدار وزیر صنعت تجارت و سرمایه گذاری نیجریه نیز ضمن خیر مقدم به هیات ایرانی ، همکاریهای خوب دو کشور در گذشته و حال و در سازمانهای بین المللی نظیر اوپک و دی هشت را یاد آوری کرد و افزود: اجلاس وزرای صنعت و تجارت کشورهای عضو دی هشت در ماه نوامبر در ابوجا فرصتی تازه فراهم خواهد کرد که گامی دیگر در مسیر ارتقا روابط دوجانبه و چند جانبه اقتصادی بر داریم .

 بر اساس گزارش سفارت ایران در نیجریه ،وی از حضور بخش خصوصی و دولتی ایران برای حضور در بازار نیجریه استقبال کرد و شرکت ایران در نمایشگاههای بین المللی همچون نمایشگاه لا گوس را برای آشنایی متقابل فعالان اقتصادی دو کشور مهم ارزیابی کرد .

در بخش دیگری از این دیدار دوطرف زمینه های مختلف همکاری را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت توسعه آن بر اساس معادله برد -برد تاکید کردند.

معاون وزیر کشورمان را هیاتی از مرکز توسعه صادرات ، بانک توسعه صادرات و ایران خودرو همراهی می کنند .

وی در این سفر همچنین با رییس اتاق صنعت معدن تجارت و کشاورزی نیجریه معروف به نسیما و روسای اتاق  لاگوس و ابو جا دیدار کرد .

مقامات نیجریه عموما در این دیدارها از توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور استقبال نموده و بر توانمندیهای کشورمان در حوزه های مختلف تاکید کردند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.