تقاضای 4.5 برابری برای نخستین صندوق پروژه بازار سرمایه ایران

در بورس انرژی رخ داد؛

تقاضای 4.5 برابری برای نخستین صندوق پروژه بازار سرمایه ایران

امروز برای نخستین بار در بازار سرمایه کشور، پذیره نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه در بورس انرژی ایران انجام شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری آرمان پرند مپنا با نماد معاملاتی "پرند " به روش ثبت سفارش انجام گرفت که تعداد واحدهای قابل پذیره نویسی این صندوق 318 میلیون و 167 هزار و 357 واحد و دامنه قیمت در ثبت سفارش در محدوده 3،112 ریال تا 3،174 ریال بود .

هدف از تشکیل این صندوق جمع‌آوری منابع مالی لازم از متقاضیان سرمایه‌گذاری در صندوق و اختصاص این منابع مالی به منظور ساخت پروژه تبدیل نیروگاه گازی پرند مپنا به سیکل ترکیبی است.

پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری پروژه آرمان پرند مپنا که برای مرحله نخست 100 میلیارد تومان تامین مالی می‌کرد، با تقاضای 4.5 برابری روبه‌رو شد و واحدهای صندوق در کوتاه‌ترین زمان به فروش رفت.

بنابراین گزارش تعداد واحدهای صندوق برابر با 318 میلیون و 167 هزار و 357 واحد و قیمت پایه برابر با 3143 ریال بود که به دلیل حجم بالای تقاضا، قیمت عرضه 3174 ریال تعیین شد. ارزش کل بازاری صندوق با کشف قیمت امروز بیش از 2800 میلیارد تومان است که بیش از 100 میلیارد تومان آن از بازار بورس جمع‌آوری شده است.

گفتنی است، صندوق سرمایه‌گذاری پروژه آرمان پرند مپنا در دو مرحله دیگر به ترتیب به میزان 150 و 100 میلیارد تومان تامین مالی خواهد کرد که در ماه‌های آینده انجام خواهد شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.