رشد سه برابری ترانزیت در مسیر راه آهن سرخس - رازی

رشد سه برابری ترانزیت در مسیر راه آهن سرخس - رازی

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ظرف شش ماه نخست امسال حجم حمل بار ترانزیتی در کریدور ریلی سرخس خراسان رضوی در مرز با ترکمنستان و رازی آذربایجان غربی در مرز با ترکیه نسبت به مدت مشابه پارسال 289 درصد رشد داشته است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا،این اداره کل به نقل از محمدهادی ضیایی مهر گزارش داد: 20 هزار تن بار ترانزیتی در مسیر پایانه ریلی سرخس - رازی در طول این مدت جا به جا شد.

وی ادامه داد: با اعطا 50 درصد تخفیف به همه محمولات در مسیر ترانزیتی سرخس - رازی رشد چشمگیری در حجم حمل بار در این خط آهن رخ داد بطوری که ظرف 6 ماه گذشته 16 هزار تن کود شیمیایی از ترکمنستان به مقصد ترکیه حمل شد. این در حالی است که در مدت مشابه پارسال این حجم هزار و 500 تن بود که امسال 10 برابر شده است.

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ترانزیت بار به عنوان یکی از اجزا خدمات حمل و نقل بخاطر موقعیت ممتاز جغرافیایی ایران جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشور دارد. مزایای گسترش خدمات ترانزیتی برای اقتصاد از جمله افزایش و تنوع درآمدهای دولت، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش اثر تحریمهای اقتصادی ضرورت توجه به گسترش این خدمات را به روشنی نشان می‌دهد.

ظرف شش ماه نخست امسال یک میلیون و 716 هزار تن بار داخلی و خارجی در خطوط راه آهن خراسان جا به جا شد. از این میزان 780 هزار تن آن مربوط به صادرات، واردات و ترانزیت ریلی از پایانه ریلی سرخس است. همچنین 510 هزار تن از این میزان به ترانزیت ریلی در مسیر آسیای مرکزی به بندرعباس و مرز رازی تعلق دارد.

از مجموع 12هزار و 500 کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور هزار و 500 کیلومتر معادل 12 درصد در خراسان رضوی قرار دارد. این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر را در ناوگان ریلی کشور به خود اختصاص داده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.