رشد 14 درصدی صادرات قطعات خودروسازی سایپا به بازارهای اروپایی

رشد 14 درصدی صادرات قطعات خودروسازی سایپا به بازارهای اروپایی

شرکت خودروسازی سایپا از متوسط رشد سالیانه 14 درصدی صادرات قطعات این شرکت به بازارهای اروپایی خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد ، بازارهای هدف قطعات صادراتی سایپا شامل کشورهایی چون ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، آلمان، روسیه، اوکراین، آذربایجان و یونان است که در این میان سهم دو کشور ایتالیا و روسیه بیش از سایر کشورهاست.
برپایه این گزارش، اکنون پس از سه سال روند افزایشی قطعات و مجموعه های سایپا به بازارهای اروپایی، سهم این بازارها از کل صادرات قطعه گروه سایپا به 50 درصد رسیده است و 50 درصد دیگر به بازارهای آسیایی و آفریقایی از جمله مصر، عراق، سوریه، الجزایر، افغانستان و ... صادر می شوند.

** سهم 69 درصدی سایپا از صادرات خودرو و قطعات یدکی
همچنین بر اساس گزارش منتشر شده روی سایت گمرک، گروه خودرو سازی سایپا در 6 ماه نخست امسال توانسته سهم 69 درصدی صادرات خودرو و قطعات یدکی از ایران به خارج از کشور را به خود اختصاص دهد و سایر شرکت های خودروساز در این مدت مشابه، فقط 31 درصد صادرات خودرو به خارج از کشور را به خود اختصاص داده اند.
در سبد قطعات و مجموعه های صادراتی گروه سایپا علاوه بر قطعات یدکی مربوط به خودروهای تحت برند سایپا در بازارهای هدف، سایر قطعات OEM و OES از جمله رادیاتور، رینگ، فنر، قطعات ریخته گری، شیشه، قطعات بدنه و ... قرار دارند که عمده این قطعات حوزه های مزیت دار صنعت خودرو و قطعه جمهوری اسلامی ایران را شامل می شوند.
پیشتر «رضا تقی زاده» معاون بازاریابی و فروش شرکت خودروسازی سایپا درباره شمارگان تولید (تیراژ) این گروه، گفته بود: از آغاز امسال تا تاریخ دهم مرداد ماه 224 هزار مشتری جدید برای خودروهای سواری ثبت نام کرده اند که 168 هزار مورد آنها مربوط به گروه سایپا و بقیه مربوط به سایر گروه های زیرمجموعه آن است.
وی افزود: برنامه تولید امسال سایپا دستیابی به فروش 240 هزار میلیارد ریالی است که تاکنون 92 درصد مطابق برنامه پیش رفته است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.