همایش بزرگ تجاری ایران و عراق آغاز شد

همایش بزرگ تجاری ایران و عراق آغاز شد

همایش بزرگ تجاری ایران و عراق با حضور محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری امروز یکشنبه در محل سالن همایش سران کشورهای اسلامی آغاز شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، در این همایش 2 روزه معاون وزیر بازرگانی، معاون وزیر صنعت، مشاور ارشد نخست وزیر عراق و مشاور عالی رئیس بانک مرکزی عراق، همچنین مدیرکل خاورمیانه شورای عالی امنیت ملی و مدیرعامل بورس کالای ایران به عنوان سخنرانان کلیدی سخنرانی خواهند کرد.

پنل و سخنرانی کلیدی مدیران شرکت های صادرکننده و دبیر میز عراق سازمان توسعه تجارت، پنل نفت و گاز، کارگاه ثبت حقوق کسب و کار، پیش درآمد حضور قانونی و پایدار در عراق، از جمله برنامه های این همایش در روز نخست است.

همچنین فردا دوشنبه پنل تخصصی بازرگانی با عراق، کارگاه انتقالات و انواع خدمات پولی و اعتباری در سیستم بانکی و صرافی عراق، پنل روابط بانکی دو کشور و پل بازرسی و کنترل کیفیت در صادرات محصولات و خدمات به عراق، رویه ها و تعرفه ها و شیوه نامه های اجرایی گمرک عراق و حمل و نقل جاده ای با رویکرد حمل یکسره برگزار خواهد شد.

پیشتر سید حمید حسینی دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اعلام کرده بود: در 6 ماه نخست امسال بیش از سه میلیارد و 277 میلیون دلار صادرات از ایران به عراق انجام شده است و توانسته ایم رکورد صادرات ماهانه 600 میلیون دلاری به این کشور را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عراق دومین مقصد صادرات کالاها و خدمات ایرانی با سه میلیارد و 200 میلیون دلار، پس از چین بوده است؛ این در حالی است که کمتر از یک سوم صادرات به اقلیم کردستان عراق انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: تا پایان شهریورماه امسال نزدیک به یک میلیارد دلار صادرات به اقلیم کردستان انجام شده که معادل صادرات کشورمان به ترکیه یا کشورهای آسیای میانه است و بر این اساس حفظ این بازار برایمان مهم است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.