رشد 23 درصدی ورود گردشگران خارجی به چابهار

رشد 23 درصدی ورود گردشگران خارجی به چابهار

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ورود گردشگران خارجی به این منطقه نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش داشته است.

به گزارش دیوان اقتصاد ،طاهره شهرکی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: 800 گردشگر خارجی در 6 ماهه نخست امسال از مکان ها و ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار دیدن کردند.

وی افزود: سواحل مکران در محدوده شهرستان های چابهار و کنارک جاذبه های فراوان تاریخی، تفریحی، گردشگری و... دارد که مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: وجود زیرساخت های لازم در کنار زیبایی های وصف نشدنی سواحل مکران، سبب شده هر سال گردشگری در این منطقه هم در حوزه داخلی و هم خارجی رشد چشمگیر داشته باشد.

وی یادآوری کرد: سواحل مکران ظرفیت ها و فرصت های بی شماری در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری دارد و با موقعیت راهبردی خویش به کانون توجه جهانی تبدیل شده است.

وی گفت: چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی جمهوری اسلامی ایران با دسترسی به آب های آزاد بیش از 200 جاذبه تاریخی، تفریحی و گردشگری دارد که قابلیت های بی شمار و کم مانند آن باعث رونق حوزه گردشگری شرق کشور شده است.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: جاذبه های گردشگری سواحل مکران سبب افزایش توان رقابت ایران در حوزه گردشگری با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس می شود.

شهرکی ادامه داد: وجود جاذبه های طبیعی گردشگری از جمله سواحل صخره ای، کوه های مینیاتوری و مریخی، گل فشان های تنگ کنارک، جنگل های حرا، انجیر معابد، آثار تاریخی و کهن روستای تیس، باغ های میوه های گرمسیری از عوامل و مکان هایی به شمار می رود که گردشگران خارجی را به سمت خود جلب می کند.

وی افزود: موسیقی اصیل و زیبا، آداب، رسوم و سنت های گوناگون، هنر کهن و اصیل سوزن دوزی زنان بلوچ در کنار صنایع دستی از جمله ظرفیت های چابهار برای جذب گردشگر است.

مدیر گردشگری منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار بیان کرد: این سازمان برنامه های گسترده ای در خصوص پیشرفت و رونق صنعت گردشگری دارد که در این زمینه سرمایه گذاری های فراوانی را در حوزه افزایش تخت های هتل، ساخت مجتمع های گردشگری، تفریحی و مکان های پذیرایی و اقامتی انجام داده است.

شهرکی یادآور شد: ساخت پایانه جدید فرودگاه کنارک در محدوده سه راهی کهیر - کنارک، راه اندازی ایرلاین (خط هوایی و پروازی) جدید، ایجاد هتل های چند ستاره، ساخت مراکز سرگرمی و تفریحی، ساخت گنجینه بین المللی، برگزاری جشنواره ها و رویدادهای بین المللی از جمله برنامه های مهم سازمان منطقه آزاد چابهار برای رونق بیشتر و توسعه صنعت گردشگری در سواحل مکران است.

منطقه آزاد چابهار سال 1373 با مصوبه مجلس شورای اسلامی همزمان با مناطق کیش و قشم در زمینی به گستره 14 هزار هکتار اجرایی و آغاز به کار کرد.

شهرستان 283 هزار نفری چابهار در کرانه دریا عمان، با شهرستان های نیکشهر، قصرقند، کنارک، سرباز و کشور پاکستان همسایه است.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.