توسعه پیمان های پولی به سلطه ارزها پایان می دهد

توسعه پیمان های پولی به سلطه ارزها پایان می دهد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:پیمان های پولی بین کشورها مانع از سلطه برخی از ارزها می شود.

به گزارش دیوان اقتصاد،سیدفرید موسوی در گفت و گو با خانه ملت در خصوص انعقاد پیمان های پولی دو یا چند جانبه گفت:پیمان های پولی بین کشورها یکی از ابزارهایی است که در حوزه پولی و مالی می تواند مانع از سلطه برخی از ارزها مانند دلار و یورو شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته از سوی دشمنان با اعمال تحریم ها روبرو شد که بخش قابل توجهی از تحریم ها در حوزه مسائل اقتصادی و مبادلات بانکی بین المللی بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:تجربه تحریم ها از سوی دشمنان باعث شده موضوع انعقاد پیمان های پولی دو و چند جانبه بیشتر مدنظر باشد تا دشمنان نتوانند به هر بهانه ای بازار ارز کشور را مختل کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:در خصوص انعقاد پیمان های پولی دو و چند جانبه تلاش هایی انجام شده و در این راستا می توان به اقدامات انجام شده در زمینه ی انعقاد پیمان پولی با کشورهای ترکیه، پاکستان و روسیه اشاره کرد.

موسوی با اشاره به تلاش های آمریکایی ها برای ممانعت از عملیاتی شدن پیمان های پولی گفت:پیمان های پولی دو و چند جانبه زمانی می تواند تاثیرات مثبت در اقتصاد داشته باشد که اقدامات اقتصادی هم راستا نیز صورت گرفته باشد به نحوی که موازنه تجاری کشور مثبت باشد. 

پیمان های پولی ابزاری در راستا توسعه تجارت است

وی ادامه داد:پیمان های پولی دو جانبه زمانی تاثیرگذار است که تراز تجاری ایران با کشور ترکیه مثبت باشد و اثربخشی انجام این مهم، محدود به فعالیت های بانک مرکزی نیست بنابراین باید وزارتخانه های صنعت و اقتصاد و همچنین اتاق بازرگانی نیز تلاش های در این راستا انجام بدهند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:پیمان های پولی ابزاری برای توسعه تجارت کشور است و باید با به سرانجام رسیدن این پیمان ها زمینه توسعه بیشتر تجارت کشور فراهم شود.  




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.