تسهیلات دولت به صاحبان خودرو سنگین فرسوده

تسهیلات دولت به صاحبان خودرو سنگین فرسوده

معاون اقتصادی رئیس جمهور از ارائه تسهیلات دولتی با اقساط ۲.۵ تا ۶ میلیون تومان برای متقاضیان نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در برنامه تیتر امشب در مورد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور تصریح کرد: اگر بتوانیم همین اتوبوس‌های موجود در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور را نوسازی کنیم، بخش مهمی از آلودگی کلان شهرها از جمله تهران رفع می‌شود.

وی گفت: تمامی هزینه‌های نوسازی خودروهای فرسوده از محل صرفه جویی انرژی صورت می‌گیرد، به این ترتیب که با جلوگیری از اتلاف انرژی حاصل از نوسازی، مقدار سرمایه لازم تامین می‌شود.

نهاوندیان تشریح کرد: کامیونی که در هر صدکیلومتر ۶۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند، اگر نوسازی شود حداقل ۵۰ درصد صرفه جویی سوخت به همراه دارد که رقم قابل توجهی است؛ بنابراین دولت در این شرایط می‌تواند مازاد این سوخت را صادر و بودجه آن را به چرخه اقتصادی کشور تزریق کند.

وی افزود: هدف‌گذاری دولت این است که ظرف مدت سه سال آینده خودروهای فرسوده را نوسازی کند، به این منظور از خودروسازان خواسته‌ شده است تا با حداکثر توان خودرو بسازند که در کنار آن اشتغال‌زایی هم صورت بگیرد و بعد از آن بحث صادرات دنبال می‌شود.

نهاوندیان ادامه داد: در حال حاضر تعداد کامیون‌های داخلی بیش از نیاز داخل است، بنابراین برخی بیکار مانده‌اند، طرح ما این است که کامیون داران کلید خودروهای خود را تحویل دهند و خودروی جدیدی با تسهیلات ویژه دریافت کنند.

وی افزود: ما با این طرح برای ۳۰ هزار نفر در بخش های مرتبط با صنعت اشتغال ایجاد می‌کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: تسهیلات دولت برای خودروهای سنگین ۳۰ درصد است؛ به این ترتیب علاوه بر آورده متقاضی، فرد می‌تواند با اقساط ماهیانه ۲.۵ میلیون تومان صاحب کامیون و نیز با پرداخت اقساط ماهیانه ۶ میلیون تومان، مالک اتوبوسی نو شود.

نهاوندیان در مورد بازسازی بافت های فرسوده نیز گفت: در ۲۷۰۰ محله فرسوده، ۱۹ میلیون نفر ساکن یک چنین بافت هایی هستند؛ توجه به بحث بازسازی بافت های فرسوده از دیرباز مطرح بوده، اما پیگیری و رسیدگی به آن سرعت بالایی نداشته است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.