زیرساخت‌های لازم تحقق دولت الکترونیکی در کشور فراهم شد

وزیر ارتباطات:

زیرساخت‌های لازم تحقق دولت الکترونیکی در کشور فراهم شد

سه‌شنبه, فوریه 6, 2018 - 11:25 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های آی‌سی‌تی در کشور گفت: زیرساخت‌های لازم برای تحقق دولت الکترونیکی در کشور ایجاد شده است.

به گزارش دیوان اقتصادی به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در جریان دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به این‌که استان یزد از ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و آی‌سی‌تی برخوردار است، اظهار کرد: این استان در این زمینه پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است.

وی افزود: در حوزه پارک علم و فناوری و منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد از پیشرفت‌های بسیار زیادی برخوردار است و پارک یزد بعد از اصفهان، دومین پارک علم و فناوری کشور به حساب می‌آید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مشکلاتی که در زمینه فضای مجازی با آن روبرو هستیم، گفت: این مشکلات نتیجه خواب و غفلت 10 سال قبل ماست و اگر امروز هم غفلت کنیم، 10 سال آینده خسارت‌های آن را مشاهده می‌کنیم.

آذری جهرمی تصریح کرد: الان زیرساخت‌های لازم در ارتباط با بحث دولت الکترونیکی در کشور محیاست ولی روندهای اداری که نیاز به اصلاح دارد، مانعی در راه تحقق کامل این موضوع است که باید ابتدا نسبت به این اصلاح اقدامات لازم برداشته شود.

وی با اشاره به این‌که فضای مجازی و فناوری اطلاعات یک فرصت و مزیت بسیار خوب به حساب می‌آید، گفت: در صورتی که ما بتوانیم به درستی از این ظرفیت استفاده کنیم، بسیاری از مشکلات و سختی‌های جامعه حل می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: افزایش قابل توجه سرعت و کیفیت در فعالیت‌ها یکی از مهمترین ویژگی‌های آی‌سی‌تی است که ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسب و فرهنگ‌سازی در جامعه، از آن بهره‌های زیادی ببریم.

آذری جهرمی به فعالیت شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی در کشور اشاره کرد و گفت: این که ما بخواهیم یک نرم افزار و زیرساخت را در کشور به وجود آوریم ولی در ارتباط با فرهنگ‌سازی استفاده از آن هیچ اقدامی انجام ندهیم، تنها یک کار کپی از خارج کشور است، پس باید به فرهنگ‌سازی هم توجه ویژه داشته باشیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.