طرح «تحصیل بدون آسیب» بیمه معلم رونمایی شد

طرح «تحصیل بدون آسیب» بیمه معلم رونمایی شد

ضریب خسارت بیمه حوادث دانش آموزی بیش از ۹۰ درصد است و بیمه معلم سعی دارد که حوادث این حوزه را کاهش دهد.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمد ابراهیم تحسیری، مدیرعامل بیمه معلم با اعلام مطلب فوق گفت: بیمه معلم در طرح «تحصیل بدون آسیب» زمین‌های بازی را با چمن برای مدارس پسرانه و گرانول برای مدارس دخترانه تجهیز و نوسازی می‌کند تا کودکان کمتری آسیب ببینند.

مدیرعامل بیمه معلم ادامه داد : طرح «تحصیل بدون آسیب» زمین‌های بازی را با چمن برای مدارس کشور، ۳۹۰ مدرسه دخترانه و پسرانه در سراسر کشور تجهیز خواهند شد.

وی ادامه داد: ضریب خسارت بیمه حوادث دانش آموزی بیش از ۹۰ درصد است و اجرای طرح تحصیل بدون آسیب و ایفای تعهدات مسئولیت های اجتماعی در حوزه دانش آموزی با اقدامات پیشگیرانه در بیمه معلم سعی دارد که حوادث این حوزه را کاهش دهد.

مدیر عامل بیمه معلم با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۶۰۰ سانحه در هر مدرسه برای دانش آموزان  ایران، هنگام بازی و ورزش اتفاق می افتد و بسیاری از مدارس ایران زمین‌های بازی استاندارد ندارند و همین امر باعث می‌شود زنگ ورزش، گاهی تلخ و دردناک باشد.

تحسیری در ادامه افزود: بحث پیشگیری از حوادث در مدارس از جمله مواردی است که هیات مدیره بیمه معلم مورد بررسی قرار داده است چراکه کنترل شرایط می تواند ضریب خسارت بیمه معلم را نیز کاهش دهد .اما رویکرد دیگر بیمه معلم به جهت ضریب نفوذ پایین صنعت بیمه گسترش فرهنگ بیمه ای در مدارس است که می تواند از سطوح پایین آموزشی آغاز شود.

وی سپس به پرتفوی ۱۲۱۵ میلیارد تومانی این شرکت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برنامه ۵ ساله استراتژیک بیمه معلم در سال جاری تدوین شده و قرار است این شرکت در پایان برنامه جزء ۵ شرکت بیمه ای برتر کشور باشد.

تحسیری در ادامه از جمله برنامه های سال جاری بیمه معلم را افزایش سرمایه این شرکت به ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کردو افزود : نماد بیمه معلم تا ۲ ماه آینده در فرابورس درج خواهد شد.

مدیرعامل بیمه معلم توجه و اعتماد متقابل مشتریان را از جمله کدهای رفتاری عنوان کرد که در آینده می تواند بازار خوبی را برای بیمه معلم فراهم آورد .

وی با اشاره به اینکه سرمایش و گرمایش ۲۸۰ مدرسه در مناطق محروم نیز در دست اقدام قرار دارد گفت: در سال ۹۶ ضریب خسارت حوادث دانش آموزی به بیش از ۹۰ درصد رسیده است و از ۵۰۰ میلیارد تومان حق بیمه این رشته ، شرکت بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است .

تحسیری در خصوص افزایش حق بیمه حوادث دانش آموزی در سال آتی تحصیلی گفت: بحث افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی حق بیمه مطرح شده است که البته ما در ازای این افزایش تعهدات شرکت نیز افزایش خواهد داشت و مسلما افزایش حق بیمه به جهت ایفای بهتر تعهدات خواهد بود.

در ادامه این مراسم مهزاد حمیدی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح بیمه مسئولیت ۳۳ هزار مربی تربیت بدنی با مشارکت بیمه معلم در آینده ای نزدیک گفت که اجرای این ظرح می تواند به شکوفایی نظام ورزشی و سلامت در آموزش و پرورش کمک کند.

وی با اشاره به اینکه امروز ۱۳ هزار دانش آموز، ۱۰۷ هزار مدرسه و ۳۳ هزار مربی تربیت بدنی متخصص در کشور وجود دارد از سایر شرکت های بیمه ای و غیر بیمه ای دعوت کرد که در حوزه ایفای مسئولیت های اجتماعی در مدارس کشور حضور داشته باشند.

بر اساس این گزارش مجاوری ، مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز با حمایت از بیمه معلم از سایر برندها دعوت کرد که مشارکت خود را در نظام آموزشی کشور افزایش دهند تا تحصیل بدون آسیب در همه نقاط کشور اجرایی شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.