دولت بلغارستان بر توسعه همکاری‌های تجاری ایران و بلغارستان تاکید دارد

دولت بلغارستان بر توسعه همکاری‌های تجاری ایران و بلغارستان تاکید دارد

وزیر اقتصاد بلغارستان با اشاره به تجارت 117 میلیون دلاری دو کشور در سال 2017 گفت: دولت بلغارستان در پرتو سیاست‌های خارجی خود بر توسعه همکاری‌های دو کشور ایران و بلغارستان متمرکز شده و از آن حمایت می‌کند.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، امیل میکاراکلف وزیر اقتصاد بلغارستان امروز در همایش تجاری ایران و بلغارستان که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: من می‌خواهم به میزبانان ایرانی در این جلسه اطمینان بدهم که از اولویت‌های بلغارستان همکاری با فعالان اقتصادی ایران و کشورهای منطقه است و این فرصت خوبی جهت عرضه محصولات،‌فناوری‌ها و دانش تولیدی دو کشور می‌باشد.

وی خطاب به شرکت‌های بلغاری بیان داشت: از این فرصت برای مطرح کردن فعالیت‌های مشترک استفاده کنند.

وزیر اقتصاد بلغارستان بیان داشت:‌بلغارستان همیشه این موضوع را در نظر دارد که بازار ایران و وضعیت استراتژیک و جمعیت 80 میلیونی ایران یک فرصت خوبی را برای تجارت فراهم کرده است.

میکاراکلف گفت:‌در حال حاضر روابط دوجانبه دو کشور رو به صعود است و علاقه دائم برای فعالیت و همکاری بین بازرگانان دو کشور وجود دارد.

وزیر اقتصاد بلغارستان بیان داشت: مطمئنم ظرفیت‌های زیادی برای گسترش روابط دوجانبه تجاری بین دو کشور وجود دارد و مقررات حقوقی و قراردادی در همه عرصه‌ها به منفعت مشترک در روند دائم تکمیل و تنظیم قرار دارد.

وی افزود: درسال 2017 تجارت ایران و بلغارستان به 117.4 میلیون دلار رسید که این رقم نسبت به سال 2016 چهارده درصد افزایش داشته است.

میکاراکلف گفت: واردات از ایران نیز در این سال بیش از 58 میلیون دلار بوده و صادرات بلغارستان به ایران هم با بیش از 58 میلیون دلار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بلغارستان توسعه دو جانبه تجارت را تشویق می‌کند، گفت: یکی از اولویت‌های اقتصادی بلغارستان ثبات سیاسی مالی است و ثبات اقتصادی کلان است.

وزیر اقتصاد بلغارستان افزود:‌ از سال 2010 تولید ناخالص داخلی بلغارستان رشد مثبتی داشته و در سال 2016 رشد تولید ناخالص داخلی بلغارستان بالغ بر 3.9 درصد و در سال 2017 بالغ بر 3.7 درصد بوده است.

میکاراکلف خطاب به فعالین اقتصادی دو کشور بیان داشت:  به شما اطمینان می‌دهم که دولت بلغارستان در پرتو سیاست‌های خارجی خود بر توسعه همکاری‌ها متمرکز شده و از این موضوع حمایت می‌کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.