تاثیرناچیز نرخ سود بانکی بر بیمه های عمر

تاثیرناچیز نرخ سود بانکی بر بیمه های عمر

جمعه, ژولیه 1, 2016 - 20:11 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

کاهش نرخ سود بانکی تنها بر جمعیت 2 تا 3 درصدی که تحت پوشش بیمه قرار می گیرند، تاثیر خواهد گذاشت.

  به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اخبار پولی مالی، محمد عبدالله نژاد- کارشناس صنعت بیمه در بررسی تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بیمه های عمر و زندگی گفت: این موضوع می تواند یک حربه تبلیغاتی برای شرکت های بیمه عمر باشد اما از آنجایی که صنعت بیمه نیازمند اقدامات زیادی درجهت ترقی و پیشرفت است، چندان این امر مهم نخواهد بود.

عبدالله نژاد ادامه داد: در بحث بیمه های عمر و زندگی، آمار و ارقام بیمه گذاران در حدود 5 درصد اعلام می شود که گاهی این رقم افزایش و یا کاهش پیدا می کند. این در حالیست که پتانسیل و ظرفیت کافی برای رسیدن به سهم 100 درصدی وجود دارد، بنابراین کاهش نرخ سود بانکی چندان اهمیتی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی بر تعداد معدودی که تحت پوشش بیمه عمر هستند تاثیرگذار است؛ اظهار داشت: درواقع در صنعت بیمه یک بازار بکر و بزرگ وجود دارد که هنوز آگاهی کافی جهت ورود به آن کسب نشده است. به تعبیری شرکت های خصوصی راه را اشتباه طی می کنند.

عبدالله نژاد تصریح کرد: آموزش هایی که به شرکت های بیمه جهت ترقی و پیشرفت امور ارائه می شود، بسیار حرفه ای و فنی است، در حالی که ابتدا لازم است چارچوب اولیه و سطوح مقدماتی مطرح شود تا در مراحل بعدی گام های جدی تری برداریم.

وی در واکنش به این موضوع که یکی از محل های اصلی تامین درآمد برای شرکت های بیمه سرمایه گذاری در بانک ها محسوب می شود؛ گفت: این مسئله یک معضل بزرگ برای شرکت هاس بیمه ای است. بهتر این است، شرکت های بیمه خود به امر سرمایه گذاری مشغول شوند. اینکه شرکت های بیمه پول را از مردم بگیرند و در بانک ها سپرده گذاری کنند، چندان راه حل جالبی نیست و اطلاع مردم از این موضوع چندان خوشایند نخواهد بود.

این کارشناس صنعت بیمه تاکید کرد: در مجموع کاهش نرخ سود بانکی تنها بر جمعیت 2 تا 3 درصدی که تحت پوشش بیمه قرار می گیرند، تاثیر خواهد گذاشت و چندان محل توجه نیست.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.