ضمانت برخورد قاطع با موسسات مالی غیرمجاز اجرای قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

ضمانت برخورد قاطع با موسسات مالی غیرمجاز اجرای قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی است

چهارشنبه, ژولیه 20, 2016 - 10:24 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه اجرای قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی ضمانت برخورد قاطع با موسسات مالی غیرمجاز است، گفت: موسسات مالی غیرمجاز که خارج از ضوابط فعال هستند باید در اسرع وقت از دور خارج شوند.

به گزارش دیوان اقتصاد، سیدکاظم دلخوش در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از وجود موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در کشور، گفت: با وجود اینکه در سال 76 قانونی تحت عنوان قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی تدوین شد اما این قانون با نواقصی در اجرا نتوانست سروسامانی به وضعیت بازار پولی و مالی کشور بدهد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی ثباتی را به بازار هدیه می کرد، تصریح کرد: با اجرای این قانون همه افراد اعم از بخش حقیقی و حقوقی امکان پرداخت پول، وام و امثال آن ها را به دور از نظارت بانک مرکزی ندارند که این مهم اجرایی نشد.

**رشد قارچ گونه موسسات مالی غیرمجاز نتیجه بی توجهی به اجرای قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی**

وی با تاکید بر اینکه بی توجهی به اجرای قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی رشد قارچ گونه موسسات پولی و مالی را منجر شد، افزود: معضلات فعلی اقتصاد و بی اعتمادی گسترده مردم به سیستم پولی کشور نتیجه وجود موسسات مالی غیرمجاز است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی توانسته از فعالیت برخی از موسسات مالی غیرمجاز جلوگیری کند، ادامه داد: متاسفانه برخی از مردم علی رغم هشدارهای گسترده در خصوص وجود موسسات مالی غیرمجاز باز هم درگیر اعتماد به این موسسات با تبلیغات فریبنده آن ها می شوند.

دلخوش بر ضرورت اجرای صحیح قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی تاکید کرد و گفت: مردم نباید تاوال برخی ضعف های مسئولان در برخورد با موسسات مالی غیرمجاز را بدهند.

وی ادامه داد: شورای پول و اعتبار باید هر چه سریع تر در خصوص تعیین تکلیف این موسسات اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موسسات مالی غیرمجاز که خارج از ضوابط فعال هستند باید در اسرع وقت از دور خارج شوند، گفت: باید برخورد قاطع و همه جانبه با موسسات مالی غیرمجاز صورت بگیرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.