شورای فقهی بانک مرکزی مانع از اخذ سودهای کلان شائبه‌دار می شود

شورای فقهی بانک مرکزی مانع از اخذ سودهای کلان شائبه‌دار می شود

یک‌شنبه, اوت 7, 2016 - 12:40 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل شدن شورای فقهی به رکن در بانک مرکزی می‌تواند مانع از اخذ سودهای کلان از مردم که شائبه ربوی بودن دارد، شود.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،سیدجواد حسینی کیا درگفت وگو با خانه ملت،درخصوص تبدیل شورای فقهی در بانک مرکزی به رکن گفت:تبدیل شورای فقهی به یکی از ارکان بانک مرکزی یک کار دینی،انقلابی و کارشناسی است که از سوی مقام معظم رهبری تأکید شده است.

نماینده مردم سنقر درمجلس شورای اسلامی،افزود:یکی از مشکلات اقتصادکشور این است که بانک با نگاه تجاری و کسب سود بیشتر به تمام مسائل می نگرد؛این درحالی است که با وجود اینکه در مبانی اسلامی روی تعاون تأکید شده است،اما در بانک‌ها به این مهم خیلی توجه نمی‌شود.

این نماینده مردم درمجلس دهم،ادامه داد:وجود شورای فقهی در بانک مرکزی می‌تواند بسیاری از مشکلات مربوط به مسائل ربوی در حوزه عملکرد بانک‌ها حل کند.

حسینی کیا،افزود:تبدیل شدن شورای فقهی به رکن در بانک مرکزی می‌تواند مانع اخذ سودهای کلان از مردم که شائبه ربوی بودن دارد، شود.

وی با تأکید برلزوم سوق دادن منابع مالی به سمت تولید،گفت: عملکرد شورای فقهی در بانک مرکزی می‌تواند عاملی برای سوق دادن منابع مالی به سمت رونق تولید شود.

عضوهیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،افزود: پیش از تبدیل شورای فقهی در بانک مرکزی به یک رکن ،نقش این شورا بیشتر مشورتی بود؛اما درحال حاضر نظرات این شورا می‌تواند تصمیم‌ساز باشد و از ضمانت اجرایی برخوردار شود و اقتصاد کشور از این تصمیمات بهره‌مند شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.