تشکیل نهاد ناظر مشترک مالی فعلا عملیاتی نیست

رئیس کل بیمه مرکزی :

تشکیل نهاد ناظر مشترک مالی فعلا عملیاتی نیست

یک‌شنبه, اوت 7, 2016 - 16:49 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

باتوجه به ساختار فعلی بانک، بیمه و بورس در کشور فعلا تشکیل نهاد ناظر عملیاتی نیست.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اخبار پولی مالی، عبدالناصر همتی- رئیس کل بیمه مرکزی ایران در رابطه با اظهار نظر اخیر وزیر اقتصاد مبنی بر ایجاد یک نهاد ناظر بر بازار مالی گفت: در حال حاضر باتوجه به ترکیبی که نهادهای ناظر دارند؛ شاید این تصمیم زود باشد و در آینده میان مدت بتوان به این هدف رسید.
همتی ادامه داد: در حال حاضر بهترین راه این است که یک شورای ثبات به منظور هماهنگی بیشتر داشته باشیم، اما صحبت راجع به ایجاد نهاد ناظر بر بازار مالی زود است.
وی با بیان اینکه در سراسر دنیا کشورهایی که از نظر بازارهای مالی تکامل یافته هستند، از نهاد ناظر تقریبا یکپارچه ای برخوردارند و این موضوع می تواند در ایران هم اتفاق بیفتد؛ اذعان داشت: البته باتوجه به ساختار فعلی بانک، بیمه و بورس در کشور فعلا تشکیل نهاد ناظر عملیاتی نیست.
رئیس کل بیمه مرکزی ایران در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر توانگری شرکت های بیمه گفت: شرکت های بیمه باید از روش های دیگری بازدهی لازم را کسب کنند.
همتی افزود: به طور قطع کاهش نرخ سود بانکی درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری شرکت های بیمه را کم می کند اما شرکت های بیمه می توانند تا 40 درصد از منابع خود را وارد بازار سرمایه کنند که در نتیجه آن بازار سرمایه گسترش پیدا می کند.
وی تصریح کرد: با کاهش نرخ سود بانکی شرکت های بیمه می توانند سرمایه گذاری خود را وارد بازار سرمایه کنند و بازدهی لازم را به دست بیاورند. به نظر می رسد کاهش نرخ سود بانکی نتیجه منفی بر شرکت های بیمه نداشته باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.