سیاست دولت عدم تمرکز امکانات در شهرها و ارایه خدمات ارتباطی در روستاها است

وزیر ارتباطات :

سیاست دولت عدم تمرکز امکانات در شهرها و ارایه خدمات ارتباطی در روستاها است

سه‌شنبه, اوت 23, 2016 - 09:15 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : سیاست دولت در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات عدم تمرکز امکانات در شهرها و ارایه خدمات ارتباطی در روستاهای محروم با هدف پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، محمود واعظی که شامگاه دوشنبه به مناسبت هفته دولت درجمع مردم کاشان سخن می گفت، افزود: اجازه نمی دهیم تمام امکانات تنها در شهرها متمرکز شود به همین دلیل سرمایه گذاری سه هزار و500 میلیارد ریالی را برای تلفن، اینترنت و خدمات ارتباطی روستاهای محروم انجام داده ایم و معتقدیم اگر در روستا این امکانات وجود داشته باشد روستایی از مزایا و محاسن طرح های ما استقبال کرده و به شهر مهاجرت نمی کند.
وی با اشاره به امکانات زیرساختی و ارتباطی کاشان بیان داشت : از 9 شهر واقع شده در شهرستان کاشان پنج شهر نسل سوم اینترنت همراه اول دارد و تا پایان دولت چهار شهر دیگر هم به نسل سوم مجهز می شوند.
وزیر ارتباطات ادامه داد: نسل چهارم تلفن همراه هم اکنون در دو شهر کاشان وجود دارد و تا پایان دولت سه شهر دیگر هم به این تعداد اضافه می شود.
وی افزود: درهمه روستاهای کاشان نیز تلفن ثابت دایر شده است و در سال گذشته هم 48 روستای این شهرستان دارای اینترنت شدند و تا پایان دولت یازدهم 35 روستای دیگر به این جمع اضافه خواهند شد.
وی تاکید کرد: پهنای باند در دولت یازدهم درکاشان 11برابر شده است و درحالی که 30 کیلومتر فیبر نوری در این شهر داریم اضافه کردن 360 کیلومتر دیگر را در برنامه خود خواهیم داشت.
واعظی اظهار کرد: دولت در کاشان 450 میلیارد ریال در بخش مخابرات و فناوری اطلاعات سرمایه گذاری کرده است و از سال گذشته تا کنون 230 میلیارد ریال در این بین هزینه شده است.
وی گفت: دولت تا پایان عمرچهارساله خود390 میلیارد ریال دیگر در کاشان سرمایه گذاری می کند تا زیرساخت های ارتباط، اینترنتی و مخابراتی این شهرستان تقویت شود.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت هفته دولت روزدوشنبه با سفر به استان اصفهان و شهرستان های اصفهان، اردستان و کاشان، تعدادی از طرح های ارتباطی و مخابراتی را افتتاح کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.