ایران زمین بانکی پیشرو در انجام مسئولیت های اجتماعی 

ایران زمین بانکی پیشرو در انجام مسئولیت های اجتماعی 

توجه به مسائل اجتماعی در نظام بانکداری باعث بروز پدیده‌ای به نام «بانکداری اجتماعی» شده گرچه برای بانکداری اجتماعی تعریف واحد و جامعی ارائه نشده است، 
 

به گزارش دیوان اقتصاد ، بطور کل می‌توان بانکداری اجتماعی نوعی از بانکداری است که هدف آن تهیه خدمات مالی و بانکی با تمرکز بر رضایتمندی جامعه جهت برآورده‌سازی نیازهای اقتصادی و اجتماعی موجود بوده در حالی که به طور همزمان پایداری اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد ، بدون تردید بانک‌های اجتماعی بر مبنای ارزش‌ خدمات مالی جهت تاثیرگذاری مثبت بر جامعه و محیط‌زیست، پایه‌گذاری شده‌اند.
با توجه به اهداف متعالی نظام اقتصاد اسلامی و در راستای آن اهداف نظام بانکداری اسلامی، از تمامی بانک‌های اسلامی انتظار می‌رود که با توجه به تاکیدات و توصیه‌های دین مبین اسلام در بسترسازی امکانات رشد و کمال اجتماعی و فرهنگی جامعه، فراتر از تلاش جهت کسب جواز شرعی فعالیت‌های متداول بانکی خود، پذیرای مسئولیت‌های بیشتری در قبال مسایل اجتماعی باشند.
بانک ایران زمین در سال های اخیر توجه به مسئولیت های اجتماعی را به طرز چشمگیری در برنامه خود قرار داده است ، این بانک کمک به بنگاه های اقتصادی که با مشکل تامین مالی مواجه هستند، را در دستور کار خود قرار داده است.
این بانک از بدو تاسیس همت خود را حمایت از تولید، کارآفرینان و ارائه خدمات نوین به مردم مصروف داشته و تلاش کرده است در راستای سیاست‌های کلان نظام ارزش آفرینی کند. 
ایران زمین مسوولیت اصلی خود را در بانکداری، تعهد در قبال آحاد مردم میهن به ویژه مشتریان می داند و از این رو به این اصل اعتقاد دارد که مهم‌ترین وجه مشتری مداری، ارزش آفرینی است؛ و ارزش آفرینی را رویکردی می‌داند که تنها محدود به فایده اصلی و سود مادی نیست و ابعاد دیگری نیز دارد که باید در قبال همه ذینفعان به ویژه مشتریان خود به کار ببندد. 
این بانک با نگاهی اجتماعی که بر گرفته از نگرش مردم به اصل وجودی بانکهاست، تلاش می کند مسوولیت سنگینی را که جامعه بر دوشش نهاده، از کمک به اقتصاد رو به رشد و مقاومتی کشور در شرایط پس از تحریم، تعاملات جهانی و اثر گذاری با کنشگری مناسب تا خواست مخاطبین را با تلفیق مسوولیتهای اجتماعی-اقتصادی و نگرشی نو به صنعت بانکداری ارائه کند. 
ایران زمین پیوسته در پی آن است تا با تلاش نیروهای جوان و متخصص و تشخیص صحیح نیازهای مشتریان، فراتر از نگاه مادی و به همت کارشناسان و متخصصان بخشهای مختلف در بانک ایران زمین خدمتی شایسته را به مشتریان ارائه کرده و قله های توسعه و پیشرفت را یک به یک فتح کند.
آنچه در این میان لازم است مورد تاکید قرار گیرد این است که حرکت یک بانک خصوصا یک بانک خصوصی به ایفای مسئولیت اجتماعی منجر به اعتماد سرمایه گذاران به آن بانک شده و آحاد جامعه از غنی تا فقیر با اطمینان بیشتری نقدینگی خود را در موسساتی که چنین سیاست های مسئولیت پذیرانه و اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده اند ، به امانت می گذارند.
بانک ایران زمین ویِژگی متمایزی به نام دانش محوری را اولویت اصلی خود قرار داده که این مهم فراتر از قلمرو سنتی بانک داری است  و کمک می کند تا بانک ، ضمن حفظ حقوق صاحبان سهام و سپرده گذاران، نسبت به تحولات محیطی، به بهترین نحو و هوشمندانه عمل کند و بهترین ساختاربندی را درباره محصولات و خدمات خود ارائه دهد.
بانک ایران زمین، پدیده ای از کارآفرینی در بخش های مختلف اقتصادی خواهد بود. این بانک در پی آن است تا با ارائه خدمات با کیفیت و تأکید بر مشتری مداری، بانکی پیشرو در اقتصاد آینده ایران باشد. 
بانک بر آن است که با رعایت کامل قوانین و مقررات پولی و مالی کشور، تجربیات برتر بین المللی را به کار بندد و خدمات خود را در بالاترین استانداردهای کیفی ارائه نماید و با استفاده از نوآوری ها و فن آوری های روز دنیا به لحاظ عملیات و کارآیی، پیشرو بانک های خصوصی کشور باشد و راهکارهای بانکی و مالی کامل را به همه مشتریان ارزشمند «ایران زمین» ارائه کند. 
بانک ایران زمین خود را به رشد پایدار اقتصاد ایران متعهد می داند و از بانکداری مسئولانه در ایران پشتیبانی می کند.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.