قراردادهای جدید نفتی باید اصلاح شود

قراردادهای جدید نفتی باید اصلاح شود

چهارشنبه, فوریه 24, 2016 - 07:09 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به قراردادهای جدید نفتی گفت این قراردادها باید اصلاح، تکمیل و تدوین نهائی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت وزارت نفت، رکن الدین جوادی با اشاره به مدل جدید قراردادهای نفتی (IPC) اظهارکرد: برگزاری مناقصه های مربوط به IPC زمانبر است؛ ضمن این‌که باید این قراردادها اصلاح، تکمیل و تدوین نهائی شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: براین اساس پیش بینی می‌شود در اواخر سال آینده 10 تا 15 میلیارد دلار قرارداد از محل IPC امضا شود؛ اما امضای این قرارداد به معنای جذب نیست و مدتی طول می کشد تا این منابع جذب شود.

معاون وزیر نفت افت طبیعی سالانه تولید نفت را حدود هفت تا هشت درصد اعلام کرد و افزود: براین اساس باید سرانجام روزانه از افت تولید 1.5 میلیون بشکه نفت تا انتهای برنامه ششم توسعه جلوگیری کنیم که برای این کار ناگزیریم از روشهای IOR، EOR و توسعه‌های تکمیلی بهره ببریم.

جوادی درباره تولید صیانتی نیز گفت: معتقدیم توان تولید به ایران قدرت مانور و تصمیم در بازار را می‌دهد که براین اساس کمیته‌های تخصصی در نفت با بررسی ظرفیت تولید و امکانات موجود به این نتیجه رسیدند که می‌توانیم با رسیدن به ظرفیت تولید 4.7 میلیون بشکه در روز هم تولید طولانی مدت داشته باشیم و هم این که آسیبی به مخازن خود وارد نکنیم.

انتهای پیام//




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.