۶٠٠ هزار میلیاردریال برای طرح‌های پویش الف ب ایران سرمایه‌گذاری شده‌است

۶٠٠ هزار میلیاردریال برای طرح‌های پویش الف ب ایران سرمایه‌گذاری شده‌است

سه‌شنبه, سپتامبر 29, 2020 - 10:36 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر نیرو گفت: طی یک‌سال گذشته در قالب طرح‌های پویش الف - ب - ایران، ۶٠٠ هزار میلیارد ریال در کل کشور هزینه شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا،رضا اردکانیان روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه بیان کرد: در این مدت، ٣۶٠ طرح در قالب سرمایه‌گذاری دولت و بخش خصوصی به افتتاح رسیده است.

وی ادامه داد: طی سال جاری ۲۵٠ پروژه برای افتتاح در قالب این پویش در نظر گرفته شده و تاکنون ١٢١ طرح به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر نیرو اظهار داشت: طی سال جاری تاکنون ۲۷۷ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح های افتتاحی، هزینه شده است.

اردکانیان تاکید کرد: در آذربایجان‌غربی نیز ١٩۵ طرح با سرمایه ۱۱۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال با پیشرفت ۴۵ درصدی در دست اجراست که امیدواریم تا پایان دولت تعداد قابل توجهی از این طرح‌ها به ثمر برسد.

اردکانیان یکی از طرح های مهم وزارت نیرو را بهره مندی مشترکان کم مصرف از خدمات مختلف بخش های زیرمجموعه برشمرد و گفت: این مشترکان به خاطر رعایت میزان مصرف مجاز، قبض بدون مبلغ، دریافت می‌کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این آیین گفت: طرح‌های بسیار فاخری در قالب پویش الف- ب- ایران در کشور و در استان افتتاح شده است.

محمدمهدی شهریاری بیان کرد: در آذربایجان‌غربی نیز دهها طرح وارد مرحله بهره‌برداری شده و در زمینه برق به برخورداری ٩٩.٩٨ درصدی رسیده ایم.

وی ادامه داد: افتتاح واحدهای نیروگاهی می‌تواند نقش مهمی را در توسعه استان داشته باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان نیز در این آیین با ارائه گزارشی از طرح های افتتاحی گفت: با افتتاح واحد شماره یک بخش بخار سیکل ترکیبی ارومیه با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، ظرفیت تولید برق در شهرستان ارومیه افزایش یافته، به پایداری شبکه در منطقه کمک شده و مصرف سوخت فسیلی نیز کاهش پیدا می‌کند.

روشن میلانی ادامه داد: خط تغذیه خان تختی نیز در شهرستان سلماس با طول خط ۲.۵ کیلومتر ۲ مداره و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال با هدف تامین برق این شهر افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: خط ۲۳۰ کیلوولت در پست نیروگاه ارومیه نیز به منظور برق‌داری و بهره‌برداری از خط انتقال ما بین نیروگاه ارومیه و نیروگاه سهند با ۹۵ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌شود.

وی اظهار داست: فاز اول توسعه بخش ۴۰۰ کیلوولت پست نیروگاه ارومیه شامل برق‌داری ۴۰۰ کیلوولت به ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر با یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه در جهت تقویت شبکه انتقال و همچنین انتقال بخش توسعه این نیروگاه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان گفت: نیروگاه مقیاس کوچک حدود هفت مگاواتی شهرستان ارومیه نیز با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور تامین برق شهرک صنعتی فاز ۳ ارومیه افتتاح خواهد شد.

امروز با حضور وزیر نیرو، پنج طرح حوزه برق این وزارتخانه در آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.