پیش بینی میزان سود شرکت های بورسی

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران مطرح کرد ؛

پیش بینی میزان سود شرکت های بورسی

سه‌شنبه, نوامبر 8, 2016 - 09:27 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران گفت: پیش بینی سود شرکت های بورسی برای سال ٩٦ کمتر از پیش بینی سود امسال آنها (به میزان ٤٨ هزار میلیارد تومان) است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبنا، علی سنگینیان در جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به پیش بینی سود شرکت های بورسی گفت: پیش بینی سود شرکت های بورسی برای سال ٩٦ کمتر از پیش بینی سود امسال آنها که ٤٨ هزار میلیارد تومان بود، است.
وی دلیل این موضوع را سود کمتر بانک ها و تاثیرپذیری شرکت ها از عدم تامین مالی توسط بانک ها به دلیل مشکلات آنها دانست و افزود: تنها راهکار ممکن برای افزایش سوددهی شرکت های بورسی، افزایش جهشی نرخ ارز یا افزایش بالای تورم با سیاست های دولت است.
رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران گفت: در بخش بازار بدهی کشور اتفاقات خوبی رخ داده و رشد خوبی در اوراق سلف، خزانه اسلامی و خرید تضمینی گندم داشتیم.
سنگینیان به لوایح بانکداری اسلامی و بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: در اواخر مجلس گذشته نمایندگان طرح بانکداری بدون ربا را بدون دقت لازم پیش بردند اما با پیگیری های دولت و اتاق تهران تصویب نشد و مجلس از دولت قول گرفت این لوایح در مدت زمانی معین ارائه شود که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.
وی لوایحی که از سوی بانک مرکزی تنظیم شده را دارای تناقض توصیف کرد و افزود: مجلس بار دیگر در حال به جریان انداختن لوایح قبل است و ما خواستار پیگیری برای تنظیم لوایح هستیم.
وی به تنظیم طرح قانون چک در مجلس اشاره کرد و گفت: این طرح به جای دستگاه های تخصصی در اواخر مجلس گذشته تنظیم شده است و ایرادات زیادی دارد.
سنگینیان ادامه داد: مشکلات موجود در زمینه چک در این طرح دیده نشده و بدون مشارکت بانک مرکزی و دستگاه قضایی تنظیم شده و طرح خوبی نیست.
وی گفت: رابطه طرح قانون چک با قانون تجارت مشخص نیست و تکالیفی برای بانک ها در نظر گرفته که استقلال بانک ها را از بین می برد و خیلی با فضای اقتصادی کشور همخوانی ندارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.