۵ هزار میلیارد ریال اوراق مرابحه شرکت سایپا منتشر شد

۵ هزار میلیارد ریال اوراق مرابحه شرکت سایپا منتشر شد

چهارشنبه, نوامبر 16, 2016 - 12:58 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

پنج هزار میلیارد ریال اوراق مرابحه شرکت سایپا با نرخ سود علی الحساب ١٨ درصد به منظور خرید مواد و قطعات مورد نیاز در تولید محصولات این شرکت خودروسازی، در بورس اوراق بهادار تهران منتشر شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، مراسم آغاز انتشار اوراق مرابحه شرکت سایپا با حضور «مهدی جمالی» مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و «حسن قالیباف اصل» مدیرعامل شرکت بورس تهران برگزار شد.
اوراق مرابحه سایپا با نمادهای «صایپا ٩٩٨» و «صایپا ٩٠٨» دو روز پیش (٢٤ آبان) در فهرست نرخ های بازار اوراق بدهی بورس اوراق بهادار تهران درج شد.
متعهد پذیره نویسی «صایپا ٩٩٨» با مبلغ سه هزار میلیارد ریال، تامین سرمایه امید و متعهد پذیره نویسی «صایپا ٩٠» با مبلغ دو هزار میلیارد ریال، تامین سرمایه لوتوس پارسیان است.
اوراق مرابحه تأمین مالی شیوه ای برای تامین نقدینگی بنگاه های اقتصادی بر پایه عقد اسلامی مرابحه است؛ در این شیوه، شرکت مورد نظر برای تأمین مالی خود، اقدام به انتخاب یا تأسیس مؤسسه مالی به منظور خاص با عنوان واسط می کند؛ واسط با انتشار اوراق مرابحه از طریق شرکت تأمین سرمایه، وجوه سرمایه گذاران مالی (مردم) را جمع آوری کرده و به وکالت از طرف آنان کالای مورد نیاز بانی را از تولیدکننده (فروشنده) به صورت نقد خریداری و به صورت بیع مرابحه ی نسیه به قیمت بالاتر به بانی می فروشد.
بانی متعهد می­شود که در سررسید مشخص، قیمت نسیه کالا را از طریق شرکت تأمین سرمایه به دارندگان اوراق برساند. دارندگان اوراق می توانند تا سررسید منتظر بمانند و از سود مرابحه استفاده کنند و یا قبل از سررسید اوراق خود را در بازار ثانوی به فروش برسانند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.