مدیرعامل بیمه رازی عضو شورای مرکزی کمیته ایرانی ICC شد

مدیرعامل بیمه رازی عضو شورای مرکزی کمیته ایرانی ICC شد

پنج‌شنبه, نوامبر 17, 2016 - 09:57 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

در یک رقابت نفس‌گیر که در آن افرادی از سازمان‌ها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی حاضر بودند و می‌خواستند عضو شورای مرکزی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی شوند، یونس مظلومی مدیرعامل بیمه رازی توانست آرای کافی برای عضویت در شورای مرکزی این نهاد بسیار مهم را به دست آورد.

به گزارش دیوان اقتصاد، در این رقابت که نماینده بانک تجارت و صندوق ضمانت صادرات و شرکت ملی گاز ایران رای نیاوردند، مدیرعامل بیمه رازی به عضویت شورای مرکزی کمیته ایرانی این نهاد مهم بین‌المللی درآمد.
مظلومی هنگام معرفی بیمه رازی و کارنامه خودش به عنوان مدیرعامل این شرکت گفت: بیمه رازی نخستین شرکت بیمه‌ای در تاریخ صنعت بیمه است که توانست با کامیابی از مراکز معتبر بین‌المللی رتبه اعتباری بین‌المللی اخذ کند. رتبه بیمه رازی در ایران A+ و در سطح بین‌الملل نیز B+‌ است.
مظلومی ادامه داد: با توجه به اعتباری که بیمه رازی در میان نهادهای معتبر دارد بارها در همایش‌های بین‌المللی حاضر شده و صنعت بیمه ایران را معرفی کرده است. او گفت که حضور بیمه رازی در شورای مرکزی کمیته ایرانی می‌تواند به ارتقای فعالیت‌های بیمه‌ای به عنوان یک فعالیت کارآمد در بازار سرمایه و اطمینان‌بخش به آینده بسیار مفید باشد.
مهم‌ترین هدف اتاق بازرگانی بین‌المللی، توسعه تجارت برای دستیابی به رشد اقتصاد جهانی و به ارمغان آوردن صلح و رفاه است. این سازمان در تلاش است تا با کاهش موانع، تجارت و سرمایه‌گذاری بین‌المللی را تحریک کند تا زمینه مناسبی برای اشتغالزایی و رشد اقتصادی فراهم شود. ICC برای بنگاه‌ها موقعیتی ایده‌آل فراهم می‌آورد تا ضمن فائق آمدن بر چالش‌های کسب و کار، ‌فرصت فعالیت در اقتصاد همگرای جهانی را بیابند.
یکی از فرصت‌های محوری ICC تدوین مقررات، راهنماها و کدهای بین‌المللی به منظور تسهیل کسب و کار است که آنها را با همکاری اعضا به وجود آورده و دراختیار مصرف‌کنندگان (نظام‌های بانکی و...) قرار می‌دهد. برخی از این مقررات عبارتند از: اعتبارات اسنادی، اینکوترمز، ضمانت‌نامه‌های عندالمطالبه، فرم نمونه قراردادها و... همچنین ICC سیاست‌های کلان بازرگانی مورد نظر بخش خصوصی را تدوین و به سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌ها پیشنهاد می‌کند و بالاخره این اتاق بزرگ‌ترین نظام داوری تجاری دنیا را به منظور حل و فصل اختلافات بازرگانی بین‌المللی اداره می‌کند.
علی‌رغم افزایش محدودیت‌های تجاری طی سال‌های گذشته،‌کمیته ایرانی ICC‌ همچنان فعال‌ترین کمیته ملی اتاق بازرگانی بین‌المللی در منطقه است و می‌دانیم که ICC به عنوان نماینده بخش خصوصی در مجامع بین‌المللی جهان ایفای نقش می‌کند و با بیش از ۹۰ درصد سابقه فعالیت، مرجعی مناسب برای حضور فعال‌تر ایران در صحنه بازرگانی بین‌المللی است. از آنجایی که ICC همراه با WTO آزادسازی بازرگانی در کشورها را پیگیری می‌نماید، در طول سال‌های اخیر گسترده‌ترین تلاش را در جلوگیری از حمایت‌گرایی دولت‌ها به ویژه پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ اعمال داشته تا منافع بلندمدت بخش خصوصی را در جهان حفظ کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.