افزایش حجم روابط ایران و اسلوونی تا ۴ سال آینده

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی ایران خبر داد :

افزایش حجم روابط ایران و اسلوونی تا ۴ سال آینده

سه‌شنبه, نوامبر 22, 2016 - 16:31 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه اقتصاد، راه‎‌حل اصلی برای دستیابی به اهداف کلان سیاسی است، گفت: کشور اسلوونی شاهراه مهم ترانزیتی اروپا است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر، غلامحسین شافعی در دیدار با رئیس‌جمهور اسلوونی و هیئت همراه با اشاره به گذشت بیش از یک سال است از توافقات هسته ای ایران با کشورهای ۱+۵، گفت: این توافقات امیدهای بسیاری را برانگیخت و ایران در این مدت، پذیرای مقامات کشورهای زیادی بوده است.
وی با اشاره به اینکه این مقامات در رأس هیئت‌های تجاری بزرگ وارد ایران شدند، اظهار داشت: این هیئت‌ها مهمترین رویکرد خود را پیوندهای متقابل اقتصادی می‌دانند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اعلام اینکه مشارکت سازنده در سطح منطقه و فرامنطقه‌ای به منظور تقویت روابط اقتصادی ایران با دیگر کشورها به ویژه در فرایند جهانی‌شدن، رویکرد اصلی ما است، افزود: توفیق در مذاکرات هسته‌ای، نشانگر عزم ایران در ثبات و امنیت منطقه و کشور است.
شافعی ادامه داد: ایران به واسطه فرصت‌های اقتصادی نگاه جهان را به سوی خود متمرکز کرده است و فرصت‌های مهمی پیش روی ایران قرار دارد.
وی، کشور اسلوونی را شاهراه مهم ترانزیت اروپا دانست و گفت: در طول سالهای رکود اقتصادی و تحریم ایران، این کشور حضوری فعال داشته است و با وجود اینکه سفارت این کشور به مدت سه سال از سال ۲۰۱۰ دایر بود؛ اما در همان مدت روابط دو کشور به حجم قابل‌توجهی رسید.
رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در همان سالها شش درصد به حجم روابط تجاری دو کشور افزوده شد، تصریح کرد: امیدوارم با پتانسیل‌های موجود حداقل در ۴ سال آینده حجم روابط اقتصادی را افزایش دهیم.
شافعی، دستیابی به اهداف اقتصادی را در گرو همدلی بین کشورها دانست و اظهار داشت: اقتصاد راه‌حل اصلی برای رسیدن به اهداف کلان سیاسی در توسعه کشور است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.