حمایت های بیمه از بازار سرمایه، شرایط با ثباتی را برای بورسی فراهم می کند

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران:

حمایت های بیمه از بازار سرمایه، شرایط با ثباتی را برای بورسی فراهم می کند

جلب اعتماد سهامداران خرد و حضور جدی صنعت بیمه در بازار سرمایه از جمله مباحث مهم به منظور ایجاد ثبات در بازار سرمایه است چرا که بیمه ای ها بازار سرمایه را محل بسیار معتبر و قابل اعتماد و اتکایی برای خود می دانند تا ضمن سرمایه گذاری، کسری های خود را تامین و خسارت های خود را به موقع پرداخت کنند.

به گزارش دیوان اقتصاد،سید محمد کریمی با بیان این مطلب که وجود برخی مسائل بین صنعت بیمه و بورس، نیازمند بحث و بررسی های اساسی بود؛ در حاشیه میز صنعت بیمه به سنا، گفت: با توجه به اینکه صنعت بیمه کشور به لحاظ تخصصی با سازمان ناظر خود یعنی بیمه مرکزی و به لحاظ حمایت از سرمایه گذاران و سهامداران خرد با سازمان بورس مواجه است، بنابراین وجود یک نوع دوگانگی در بحث نظارت مشکلاتی را برای این صنعت ایجاد کرده بود.

به گفته دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران؛ در چهارمین نشست میز صنعت که با حضور مدیران و کارشناسان صنعت بیمه و بازار سرمایه برگزار شد؛ دغدغه های شرکت های بیمه مطرح و درباره آیین نامه های حاکمیت شرکتی نیز تصمیم گیری به عمل آمد.

وی در توضیح بیشتر مطلب فوق بیان داشت: آیین نامه حاکمیت شرکتی که توسط بیمه مرکزی ابلاغ شده بود با آیین نامه حاکمیت شرکتی بورس تعارض داشت که طبق تصمیم گیری های به عمل آمده قرار شد آیین نامه بیمه مرکزی با رعایت صرفه و صلاح سهامداران خرد که مورد حمایت سازمان بورس و اوراق بهادار هستند، ملاک قرار گیرد.

کریمی با اشاره به موضوع ایجاد ثبات در بازار سرمایه گفت: جلب اعتماد سهامداران خرد وحضور جدی صنعت بیمه در بازار سرمایه از جمله مباحث مهم به منظور ایجاد ثبات در بازار سرمایه است چرا که بیمه ای ها بازار سرمایه را محل بسیار معتبر و قابل اعتماد و اتکایی برای خود می دانند تا ضمن سرمایه گذاری، کسری های خود را تامین و خسارت های خود را به موقع پرداخت کنند.

وی در ادامه به منطق یک بیمه گر اشاره کرد و اظهار داشت: پول های خرد توسط بیمه گر دریافت می شود تا برای خسارت های بزرگ جمع شود در حالیکه زندگی یک بیمه شده از طریق بازارسرمایه تامین می شود.

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران تصریح کرد: در نشست میز صنعت بیمه و بورس قرار شد نقطه نظرات شرکت های بیمه در ارتباط با نظارت دوگانه، طی جلساتی با حضور کارشناسان و نمایندگان سندیکا و بیمه گران، بیمه مرکزی و سازمان بورس حداقل هر دو ماه یک بار مورد بررسی قرار گیرد.

وی تشکیل این جلسات را موجب ارتقای فرهنگ بیمه در کشور دانست و گفت: در کشورهای پیشرفته دنیا ضریب نفوذ بیمه 7 است و این در حالی است که این ضریب نفوذ در کشور ما 5/2 بوده و ما در تلاش هستیم این ضریب را در کشور به 7 برسانیم.

کریمی خاطر نشان کرد: اعتقاد داریم مردم کشورمان شایسته هرگونه خدمتی هستند بنابراین تقاضا داریم به بیمه ای ها اعتماد کرده و ریسک ها و نگرانی های خود را به بیمه انتقال دهند و جای آن آسایش و آرامش تحویل بگیرند.

وی بر حمایت بیمه از بازار سرمایه تاکید کرد تا در سایه این حمایت؛ شاهد ثبات شرایط بازار و ایجاد اعتماد و رونق بازار باشیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.