۷۰ درصد تسهیلات بانکی صرف تامین سرمایه در گردش شد

۷۰ درصد تسهیلات بانکی صرف تامین سرمایه در گردش شد

در دو ماهه نخست امسال مجموعا بیش از ۲۷۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های کشاورزی، ‌صنعت-معدن، مسکن-ساختمان، ‌ بازرگانی، خدمات و بخش‌های متفرقه پرداخت شده که ۷۳.۷ درصد معادل ۲۰۱ هزار میلیارد از این مبلغ صرف تامین سرمایه در گردش در بخش‌های مختلف شده است که بیشترین سهم از این تسهیلات را نیز به خود اختصاص داده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، ‌ طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت (صمت) بخش صنعت-معدن در این مدت ۸۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌ها و موسسات اعتباری دریافت کردند که ۷۹.۸ درصد معادل ۶۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از آن به تامین سرمایه در گردش تخصیص داده شده است.
بخش بازرگانی نیز در دو ماهه نخست امسال ۲۶ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده که ۶۱.۵ درصد از آن صرف تامین سرمایه در گردش شده است.
در بخش خدمات و کشاورزی نیز در این مدت به ترتیب ۹۰ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان و ۱۰ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان به تامین سرمایه در گردش تخصیص داده شده است که به ترتیب ۷۶.۶ و ۷۳.۴ درصد از تسهیلات داده شده به این بخش‌ها را شامل می‌شود.
در بخش مسکن نیز حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات بانکی به تامین سرمایه در گردش تخصیص داده شده که این مبلغ معادل ۴۲.۶ درصد از کل تسهیلات ۱۱ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومانی است که به این بخش پرداخت شده است.
در این میان سهم "ایجاد"، "توسعه" و "خرید کالای شخصی" از کل تسهیلات پرداخت شده به بخش‌های مختلف به ترتیب ۱۰.۳، ۶.۹ و ۴.۸ درصد است.
همچنین بخش "تعمیر" و "خرید مسکن " که هر کدام ۱.۱ درصد از تسهیلات بانکی را دریافت کرده، کمترین سهم از این تسهیلات را به خود اختصاص داده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.