عزم راسخ سئول برای گسترش روابط با تهران

عزم راسخ سئول برای گسترش روابط با تهران

دوشنبه, فوریه 29, 2016 - 11:53 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رسانه های کره جنوبی اعلام کردند که سفر هیات بزرگی از این کشور به ایران به ریاست «جو هیونگ هوان» وزیر صنعت، تجارت و انرژی؛ حاکی از عزم راسخ و برنامه ریزی گسترده سئول برای گسترش روابط با تهران است.

رسانه های کره جنوبی اعلام کردند که سفر هیات بزرگی از این کشور به ایران به ریاست «جو هیونگ هوان» وزیر صنعت، تجارت و انرژی؛ حاکی از عزم راسخ و برنامه ریزی گسترده سئول برای گسترش روابط با تهران است.

به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از ایرنا، خبرگزاری یونهاپ و تلویزیون مرکزی کره جنوبی در دو روز گذشته اخبار متعددی در باره سفر این هیات کره ای و دیدارهای وزیر تجارت کره با مقام های کشورمان منتشر کرده اند و امروز نیز یادآور شدند که تصمیم سئول برای گسترش و توسعه مناسبات با ایران بسیار جدی است.

رسانه های کره ای ضمن انتشار تصاویر و اخبار مربوطه، گزارش کرده اند که گشوده شدن بازار ایران به روی شرکت های کره ای پس از لغو تحریم ها امر مبارکی است و مسئولان کشورشان باید قدر آن را بدانند.

در این گزارش ها آمده است که ایران کشوری بزرگ، متمدن و سرشار از استعدادها و منابع طبیعی است که اکنون به عرصه رقابت شرکت های بزرگ دنیا و یکی از مهمترین بازارهای نوظهور تبدیل شده است.

در این میان خبرگزاری یونهاپ، رسانه رسمی و ارگان مهم خبری کره ضمن انتشار عکسی از دیدار روز گذشته «جو هیونگ هوان» وزیر صنعت، تجارت و انرژی این کشور و «علی طیب نیا« وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان خاطرنشان کرده است: این اولین بار است که پس از یک دهه کمیته، مشترک همکاری های دو کشور برگزار می شود.

رسانه کره ای می افزاید که وزیر تجارت کره جنوبی شخصا از پارلمان این کشور خواسته است تا با تصویب لوایح و برنامه ریزی های لازم راه را برای ورود شرکت های کره ای به طرح های زیرساختی ایران هموار کند.

روزنامه «مایلی بیزینس» کره نیز امروز در مطلبی به این سفر اشاره کرده و آورده است که بازار ایران درهای خود را به روی جهان گشوده است و برگزاری انتخابات اخیر در ایران هم ثبات بیشتری به این کشور بخشیده و شفافیت آن را نزد افکار عمومی افزایش داده است.

روزنامه های «کوریا تایمز» و «جونگ آنگ» کره نیز مطالبی را در باره راه های گسترش همکاری کره و ایران منتشر کرده و سفر هیات کره ای برای برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دوجانبه پس از 10 سال را از مهمترین رویدادهای تجاری میان دو کشور دانسته اند.

در همین حال این رسانه ها گزارش کرده اند که اصلاحات واقعی در ایران شروع شده و بازار این کشور آینده ای نوید بخش برای کشورهای مختلف از جمله کره است.

رسانه های کره ای ضمن تاکید بر گسترش همکاری ها ابراز امیدواری کرده اند که موانع مالی و بانکی بین ایران به طور کامل برطرف شده و با ایجاد سامانه های تجاری مختلف راه برای توسعه این مناسبات تجاری و اقتصادی میان دو کشور بازتر شود.

گفتنی است، وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی که در راس هیاتی عالیرتبه به منظور شرکت در یازدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران بسر می برد، روز گذشته - یکشنبه - در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان، یادداشت تفاهم پنج میلیارد یورویی تامین مالی میان دو کشور را به امضا رساند.

کره جنوبی از جمله کشورهایی است که برای توسعه روابط با ایران همواره تلاش زیادی داشته و می کوشد تا شرکت های خود را با طرح های زیربنایی ایران مرتبط سازد.

ارزش تبادلات تجاری ایران و کره در سال 2015 میلادی به بیش از شش میلیارد و 100 میلیون دلار رسید اما دو طرف امیدوارند در طول سال های پیش رو این رقم به سرعت به حدود 15 تا 17 میلیارد دلار برسد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.