سود خالص تجمیعی شرکت‌های شستا 14درصد افزایش یافته است

معاون راهبری هلدینگ‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی:

سود خالص تجمیعی شرکت‌های شستا 14درصد افزایش یافته است

میزان سود خالص تجمیعی شرکت‌های مدیریتی گروه شستا در سال 1400 با رشد 14 درصدی نسبت به سال مالی 1399 از مبلغ 39 هزار میلیارد تومان به مبلغ 44 هزار و 700 میلیارد تومان افزایش یافته است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، معاون راهبری هلدینگ‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی - شستا - از افزایش سود خالص شستا در سال 1400 نسبت به سال قبل از آن خبر داد و گفت: میزان سود خالص تجمیعی شرکت‌های مدیریتی گروه شستا در سال 1400 با رشد 14 درصدی نسبت به سال مالی 1399 از مبلغ 39 هزار میلیارد تومان به مبلغ 44 هزار و 700 میلیارد تومان افزایش یافته است که دستاوردی حائز اهمیت به شمار می‌رود.

معبود عباس‌زاده، معاون راهبری هلدینگ‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی، با اعلام بهبود شاخص‌های کلان مالی شستا گفت: شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی (شستا)، به‌عنوان بازوی اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی در حفظ و صیانت از سرمایه‌های بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی، رویکرد مشارکت فعال در توسعه پایدار کشور در عین حفظ و ارتقای ارزش ذخایر سازمان را دنبال می‌کند و برمبنای این رویکرد، در سال 1400 که مزین به شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» بوده، بدون وقفه حمایت از بخش تولید را به عنوان یک محور کلیدی در تمامی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه، دنبال کرده است.

عباس‌زاده با تأکید بر اولویت رویکرد ارزش‌آفرینی در شستا، به میزان فروش تجمیعی شرکت‌های مدیریتی گروه شستا اشاره و تصریح کرد: میزان فروش تجمیعی گروه شستا در سال مالی 1400 نسبت به سال مالی قبل از آن، با رشد 72 درصدی مواجه بوده، به نحوی که مبلغ کل فروش گروه از مبلغ 94 هزار میلیارد تومان به مبلغ 162 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: با توجه به این رشد در میزان فروش تجمیعی گروه، میزان سود خالص تجمیعی شرکت‌های مدیریتی نیز در سال 1400 با رشد 14 درصدی نسبت به سال مالی 1399 از مبلغ 39 هزار میلیارد تومان به مبلغ 44 هزار و 700 میلیارد تومان افزایش یافته که دستاوردی حائز اهمیت به شمار می‌رود.

معاون راهبری هلدینگ‌های شستا خاطرنشان کرد: شستا در سال مالی 1400 به‌منظور ایجاد شفافیت و انضباط مالی از شناسایی و اعلام سود ناشی از معاملات درون‌گروهی و سود تهاتری اجتناب کرده است. در سال مالی 1399 از محل تهاتر سهام با بهای تمام شده دفتری، سودی معادل نُه هزار میلیارد تومان در گروه شستا شناسایی شده بود و با احتساب و کسر این میزان، سود واقعی شستا در سال مالی 1399 معادل 22 هزار و 500 میلیارد تومان بوده که این رقم در سال مالی 1400، به 26 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین درآمدهای عملیاتی سال مالی 1400 در شرکت‌های تولیدی شستا (85 شرکت تولیدی) نسبت به سال قبل با رشد 35 درصدی از 14 هزار و 600 میلیارد تومان به حدود 20 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

معاون شستا گفت: باتوجه به شرایط نامساعد بازار سرمایه، در سال مالی 1400 و به‌منظور حفظ و صیانت از دارایی‌های بین‌نسلی و منافع سهامداران، عرضه‌های اولیه برنامه‌ریزی شده در سال 1400 عملیاتی نشد که برنامه اقدام مشخص برای عرضه‌های اولیه در سال 1401 طراحی شده و براساس شرایط بازار سرمایه، اجرایی خواهد شد.

وی مجدداً تاکید کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی (شستا)، به‌عنوان بازوی اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی با توجه به اصول و قواعد علمی و جهانی اقدامات سرمایه‌گذاری صندوق‌های بیمه اجتماعی و بازنشستگی، در حفظ و صیانت از سرمایه‌های مولد به دنبال مشارکت مؤثر در توسعه پایدار در کشور است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.